صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / لزوم تقویت دیپلماسی علمی برای غلبه بر تحریم‌ها
لزوم تقویت دیپلماسی علمی برای غلبه بر تحریم‌ها

رئیس دانشگاه زنجان تاکید کرد

لزوم تقویت دیپلماسی علمی برای غلبه بر تحریم‌ها

رئیس دانشگاه زنجان بر تقویت دیپلماسی علمی در راستای غلبه بر تحریم‌های ناجوانمردانه و رشد علمی کشور تاکید کرد.

آزمایشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، محسن نجفیان صبح امروز در همایش بین‌المللی حکومت ایلخانان و تاثیر آن بر راه ابریشم که در مرکز همایش‌های بین‌المللی غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از میزبانی دانشگاه زنجان برای این سمینار بین‌المللی، اظهار کرد: اکنون در شرایطی هستیم که این همکاری‌های بین‌المللی برای رشد، بالندگی و حیات دانشگاه‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: تقویت این همکاری‌ها و دیپلماسی علمی کمک می‌کند تا شرایط سختی که به لحاظ تحریم‌های ناجوانمردانه بر ما تحمیل می‌شود را بشکند و روابط علمی و سیاسی ما را با دیگر کشورها تقویت می‌کند.

این مسئول به پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه در برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت دیگر دانشگاه‌ها با محوریت دانشگاه زنجان، شاهد رشد همکاری‌های علمی باشیم.

رئیس دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: کشورهای آسیای میانه از نظر فرهنگی و تاریخی ارتباط بسیار منسجم و دیرینه و قابل توجهی را با ایران داشتند و بازآفرینی و تحقیقاتی که روی این مسائل صورت می‌گیرد، می‌تواند ارتباطات ما را تحکیم بخشد.

این مسئول، زنده بودن مراکز علمی را وابسته به پژوهش‌های علمی خواند و گفت: می‌توانیم ارتباطات خود را با دیگر مراکز علمی گسترش دهیم تا به یافته‌ها جدید علمی دست یابیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.