صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رئیس جمهوری جدید مالدیو نسبت به وضعیت بد اقتصادی هشدار داد
رئیس جمهوری جدید مالدیو نسبت به وضعیت بد اقتصادی هشدار داد

پس از ادای سوگند

رئیس جمهوری جدید مالدیو نسبت به وضعیت بد اقتصادی هشدار داد

پس از آنکه مالدیو به دلیل بحران بدهی به وام دهندگان چینی دچار وضعیت نابسامان اقتصادی شده، رئیس جمهوری جدید این کشور اعلام کرد که صندوق پولی آن به غارت رفته و کشور به مشکل مالی برخورده است.

رئیس جمهوری جدید مالدیو

به گزارش کسب و کار نیوز، مالدیو یکی از کشورهای کم مساحتی است که چین در آنها میلیون دلار در بخش‌های مسکن و ساخت بزرگراه سرمایه گذاری کرده که بخشی از ابتکارعمل کمربند و جاده پکن است.

اما این پروژه‌ها باعث شده تا بیش از ۴۰۰ هزار تن از سکنه این کشور کوچک جزیره نشین بدهکار شوند و خواستار بررسی این مساله شوند که این قراردادها در دولت قبل چگونه به نفع کمپانی‌های چینی تمام شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ابراهیم محمد صالح، رئیس جمهوری جدید مالدیو در سخنرانی خود پس از ادای سوگند گفت: اوضاع اقتصادی در کشور بسیار پر مخاطره است. به دلیل این پروژه‌ها که تنها با دلایل سیاسی با آنها موافقت شده، خرابی‌های زیادی برای اقتصاد به وجود آمده است.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند نیز که به دنبال تاثیرگذاری بر مالدیو است، یکی از افراد عالی رتبه بین‌المللی بود که در مراسم ادای سوگند و آغاز به کار رئیس جمهوری جدید مالدیو حضور داشت.

رئیس جمهوری جدید مالدیو همچنین گفت:‌ وضعیت صندوق ذخیره ارزی و مالی کشور به گونه‌ای است که میلیاردها روفیه (پول ملی مالدیو) به دلیل اختلاس و فساد در سطوح مختلف دولتی هدر رفته است. مشخص نیست که چقدر از پول از دست داده‌ایم. تیم دولت می‌گوید که در حال بررسی قراردادهای پروژه‌های زیرساختی دولت قبلی با چین است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.