دکتر جعفر آی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه دانشگاههای نسل اول آموزش محور هستند و هدف این دانشگاه ها، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص است افزود: دانشگاههای پژوهش محور، به عنوان نسل دوم دانشگاهها معرفی شدند و نقش اصلی آن ارائه مقاله و پژوهش است.
وی با بیان این مطلب که دانشگاههای نسل سوم با هدف تربیت نیروی انسانی کارآفرین و ارتباط با صنعت شکل گرفته است اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر فعالیت دانشگاههای کشورهای توسعه یافته براساس نیازهای مردم جامعه شکل میگیرد و این نوع دانشگاه ها فقط به دنبال ارائه محصول هستند.
معاون آموزشی دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در دانشگاه نسل سوم امکاناتی فراهم می شود که سرمایه گذاران بتوانند از فرصت های بدست آمده استفاده کنند و در این مجموعه ها دانشجویان باید همزمان مجموعه ای از دانش،مدیریت دانش و مدیریت کارآفرینی را فرا بگیرند تا بتوانند در زمینه صنعت شروع به فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کریدور توسعه مهارت و فناوری شروع شده است بیان کرد: یکی از اولویت های اصلی حوزه آموزش دانشکده فناوری های نوین پزشکی، ارتقاء کیفیت آموزش و ایجاد تحول در سیستم آموزشی است تا با توجه به رسالت دانشکده بتواند الگوی آموزشی دانشگاه های نسل سوم را در دانشکده محقق کند.
تصویب شیوه نامه پایان نامه های محصول محور
دکتر آی افزود: در حال حاضر یک شیوه نامه پایان نامه محصول محور در دانشکده تصویب شده است که دانشجویان دکترای تخصصی از این دانشکده فارغ التحصیل می شوند باید پایان نامه های خود را بر پایه یک محصول یا پتنت (ثبت اختراع) بین المللی از پایان نامه خود دفاع کند. و این افراد بعدا به عنوان اساتید فناور می توانند در دانشگاه استخدام شوند و بتوانند دانشجویان دیگری را در حوزه تولید و فناوری تربیت کنند که البته این پروسه در کشور ما سخت و هزینه بر و نیاز به برنامه ریزی دقیق تر دارد.
معاون آموزشی دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان به دانشجویان شهریه پرداز اشاره کرد و گفت: این نوع دانشجویان به لحاظ سطح علمی هیچی تفاوتی با دیگر دانشجویان ندارند و فقط به علت پرداخت شهریه، این افراد بعد از فارغ التحصیلی تعهد خدمت ندارند.
انتهای پیام