صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تلاش محققان برای ارائه راهکارهایی جهت شیرین‌سازی آب‌های سخت
تلاش محققان برای ارائه راهکارهایی جهت شیرین‌سازی آب‌های سخت

تلاش محققان برای ارائه راهکارهایی جهت شیرین‌سازی آب‌های سخت

با برگزاری مسابقه‌ای از محققان و پژوهشگران دعوت شد تا راهکارهای علمی و فناورانه خود را در زمینه بازیافت و شیرین‌سازی آب‌های سخت ارائه دهند.

پساب

به گزارش کسب و کار نیوز، در حال حاضر ایران در کمربند خشکی کره زمین قرار دارد، از این رو همواره در معرض خطر کم آبی بوده است. بر این اساس استفاده مجدد از آب‌های سخت موضوع مهمی است که در دستور کار محققان است که در این راستا موضوع استفاده از فناوری‌های نوین برای بازیافت و شیرین‌سازی آب مطرح شده است.

چالش بازیافت و شیرین‌سازی آب‌های سخت از جمله رویدادهایی است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود تا در آن، فناوری و روش‌های مرتبط با بازیافت و شیرین‌سازی آب‌های سخت رویدادی است که در راستای دستیابی به روشی نوآورانه در این حوزه برگزار می‌شود.

محققان و پژوهشگران می‌توانند راهکارهای نوآورانه خود را در این زمینه ارائه دهند. ایده‌های ارائه شده می‌تواند در زمینه تصفیه و شیرین‌سازی آب و همچنین روش‌های بازیافت مثل جابجایی پساب‌ها و یا استفاده و ذخیره آن باشد. علاقمندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی مسابقه و ثبت نام، به وب سایت problem.ir  مراجعه کنند.

در این چالش تیم‌های مورد تایید داوران در مرحله اول به مرحله دوم راه می‌یابند و ۳ تیم برتر مرحله دوم نیز وارد مرحله سوم می‌شوند. در نهایت ۵ تیم برتر جایزه یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند. علاوه بر آن هر یک از سه تیم راه یافته به مرحله سوم ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه ساخت نمونه دریافت خواهند کرد.

برترین تیم مرحله سوم از نظر داوران با بیشترین امتیاز به عنوان تیم برنده معرفی خواهد شد و جایزه ۵۰ میلیونی مسابقه را دریافت خواهد کرد.

مهلت ثبت نام در این چالش نوآورانه تا ۲۲ مهرماه اعلام شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.