صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نشست امنیتی روسیه، ایران، سوریه و عراق در بغداد با موضوع نبرد علیه داعش
نشست امنیتی روسیه، ایران، سوریه و عراق در بغداد با موضوع نبرد علیه داعش

نشست امنیتی روسیه، ایران، سوریه و عراق در بغداد با موضوع نبرد علیه داعش

بغداد میزبان نشست چهارجانبه امنیتی میان روسیه، ایران، سوریه و عراق به منظور افزایش هماهنگی‌های امنیتی و اطلاعاتی در نبرد با داعش بود.

نشست امنیتی روسیه، ایران، سوریه و عراق در بغداد

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، چهار کشور عراق، روسیه، ایران و سوریه در مقر وزارت دفاع عراق در بغداد نشستی امنیتی با هدف افزایش هماهنگی‌های امنیتی و اطلاعاتی در مبارزه با گروه تروریستی داعش، برگزار کردند.

طبق بیانیه رسمی منتشر شده از این نشست، عرفان الحیالی، وزیر دفاع عراق میزبان معاونان روسای ستاد مشترک‌های‌های ایران، روسیه و سوریه بود و در این جلسه درباره افزایش همکاری‌ها و هماهنگی‌های امنیتی و اطلاعاتی گفتگو شد.

این چهار کشور یک اتاق عملیات مشترک برای تحت تعقیب قرار دادن داعش در عراق که هنوز در منطقه‌ای بیابانی در مرزهای مشترک عراق و سوریه وجود دارد، تشکیل دادند.

طبق گفته‌های هشام الهاشمی، کارشناس مسائل گروه‌های افراط‌گرا، حدود ۲۰۰۰ تکفیری عراقی با حدود ۱۰۰ تبعه خارجی در چهار منطقه در داخل عراق مستقر هستند و با وجود شکست‌ها و ضربه‌های بزرگی که به آنها در عراق و سوریه وارد شده اما در ژوئیه گذشته حملاتی را در جنوب سوریه انجام دادند که حدود ۲۵۰ کشته بر جای گذاشت.

داعش مسئولیت حمله انتحاری با یک خودروی بمب‌گذاری شده علیه ایستی امنیتی در غرب عراق را که ۱۱ کشته بر جای گذاشت، بر عهده گرفت.

 این گروه تروریستی به تازگی حملاتی را علیه شهر سامراء، دیالی و مناطق دیگری در استان صلاح الدین انجام داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.