وی ضمن اعلام این نکته که در قرارداد با رنو همواره سرمایهگذاری مشترک مد نظر بوده است و نه صرفا مونتاژ خودرو، اعلام کرد:
اولین بار است که ایدرو بهصورت مستقیم با یک خودروساز جهانی وارد مذاکره و همکاری شده است. در این همکاری ما هدفهای متعددی مانند توسعه کیفیت و رقابتپذیری را دنبال میکنیم و امیدواریم در آستانه پنجاهمین سالگرد تأسیس ایدرو، قرارداد همکاری مشترک با این خودروساز جهانی را نهایی کنیم.
دو برابر شدن سهم رنو از بازار خودروی ایران
کیانی با اعلام این مطلب که همواره در قراردادهای همکاری، طرفین به دنبال منافع حداکثری خود هستند، اعلام کرد که هدف ایدرو مونتاژ خودرو برای رنو در ایران نیست و هدف اصلی این شرکت ریشهدار ایرانی از عقد قرارداد با رنو، داخلیسازی و بومیسازی تکنولوژی و ساخت خودروی روز جهانی است. وی با اعلام این مطلب که صادرات ۳۰ درصدی محصولات تولیدی در ایران برای عرضه در بازارهای بینالمللی یکی دیگر از اهداف ایدرو است، اذعان داشت:
ما در مذاکرات بسیار قوی ظاهر شدیم و به دنبال سرمایهگذاری، تولید و صادرات مشترک هستیم.
معاون برنامهریزی ایدرو در ادامه ضمن بیان این مهم که دیگر نمیخواهیم بهعنوان مونتاژکار خودروسازان خارجی باشیم و بازار خود را در اختیار فرانسویها قرار دهیم، گفت:
یکی از علتهای طولانی شدن مذاکرات، ایستادگی ما بر موضع خود مبنی بر سرمایهگذاری، تولید و صادرات مشترک تحت برند رنو بوده است. خوشبختانه مراحل پایانی مذاکرات در حال انجام است و قطعا تا پیش از استقرار دولت جدید، قرارداد همکاری با رنو به امضای مدیران عامل هر دو شرکت خواهد رسید.
قرارداد همکاری ایدرو و رنو قرار بود اواخر سال ۹۵ نهایی شود؛ اما به علت طولانی شدن مذاکرات، اعلام شد که در ۳ ماهه نخست سال ۹۶ این تفاهمنامه همکاری به امضا خواهد رسید که مجددا با به نتیجه نرسیدن مذاکرات طرفین، نهایی شدن این قرارداد تا امروز به تعویق افتاده است.