صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / خشکی تالاب‌ها شهرها را در معرض خطر قرار داده است
خشکی تالاب‌ها شهرها را در معرض خطر قرار داده است

رئیس سازمان حفاظت زیست:

خشکی تالاب‌ها شهرها را در معرض خطر قرار داده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه خشکی تالاب‌ها شهرها را در معرض خطر قرار داده است تصریح کرد: خوشبختانه آب شرب مورد نیاز خوزستان تامین شد اما مشکلات زیست‌محیطی این منطقه همچنان باقی است. برای مهار گرد و غبار خوزستان ۳۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این مبلغ تنها بخش کمی از گرد و غبار این منطقه را مهار خواهد شد.

 

در مورد دلیل واگذاری مرجعیت قانونی کنوانسیون تنوع زیستی به وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲۵ سال است که نقطه کانونی (focal point) کنوانسیون تنوع زیستی وزارت خارجه است. خانم ابتکار- رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست – مسئولیت این کنوانسیون را به وزارت امور خارجه داده است و در حال حاضر هم معتقد است که باید بر عهده این وزارتخانه باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه اجرای کنوانسیون تنوع زیستی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است تصریح کرد: مسئولیت اجرایی این کنوانسیون را وزارت جهاد کشاورزی دارد. ضمن اینکه کلیه بانک‌های ژنی در اختیار این وزارتخانه قرار دارد و اگر قرار باشد که سازمان حفاظت محیط زیست مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی را بر عهده بگیرد باید این بانک‌های ژنی به محیط زیست منتقل شود یا اینکه محیط زیست در بازه‌ای پنج ساله و با صرف ۵۰۰ میلیارد تومان این بانک‌های ژنی را تامین کند.

کلانتری در پایان تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بر اجرای کنوانسیون تنوع زیستی نظارت خواهد داشت اما مجری وزارت جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.