صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / پیگیری برای راه‌اندازی مراکز توان‌بخشی

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین خبر داد

پیگیری برای راه‌اندازی مراکز توان‌بخشی

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین گفت: در حال حاضر مجوزهای جدیدی در زمینه درمان و توان‌بخشی توسط جهاد دانشگاهی استان اخذشده که به‌زودی مراکز آن راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری عموم مردم قرار خواهد گرفت.

مرکز درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر

به گزارش کسب و کار نیوز، فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت علمی کشور جز با داشتن اندیشه و روحیه جهادی و انقلابی میسر نیست و امروز در جنگ اقتصادی پیش رو نیازمند تکیه بر توانمندی‌های داخلی و اندیشه جوانان هستیم تا از شرایط کنونی خارج شویم.

وی افزود: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که کشورهای سلطه‌گر از علم به‌عنوان یک ابزار قدرت استفاده کرده و اجازه نمی‌دهند مباحث و مبانی علمی و پژوهشی در کشورهای زیر سلطه رشد و جایگاهی پیدا کند.

پیله‌چی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی بعد از تأسیس خود تلاش کرد در مسیر کسب علم، تحقیق و پژوهش قدم برداشته و این استراتژی را به نفع دنیا به کار برد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ پژوهشکده و سه پژوهشگاه در بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی در حال فعالیت هستند؛ ضمن اینکه جهاد دانشگاهی در سطح استان‌ها نیز به‌عنوان یک نهاد علمی غیردولتی براساس نیازهای بومی هر استان در مسیر خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین به فعالیت‌های حوزه پژوهشی و درمان جهاد دانشگاهی اشاره و عنوان کرد: نخستین مرکز درمان ناباروری استان قزوین در سال ۹۲ توسط جهاد دانشگاهی افتتاح و در طول فعالیت خود در این مرکز تا کنون بیش از ۵۰۰ فرزند متولد شده است.

پیله‌چی ذخیره‌سازی خون بند ناف از سال ۹۲ را از دیگر فعالیت‌های این مرکز برشمرد و گفت: در تلاش هستیم بزرگ‌ترین مجتمع تحقیقاتی و فن‌آوری را در استان قزوین راه‌اندازی کنیم که با افتتاح آن بی‌شک شاهد حل بسیاری از مشکلات بیماران خواهیم بود؛ در این مسیر نیازمند یاری و کمک خیران و نیکوکاران هستیم.

این مسئول به فعالیت‌های مرکز آموزش جهاد دانشگاهی اشاره و عنوان کرد: در مرکز آموزش کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی سالانه ۱۲ هزار نفر در گروه‌های آموزشی مختلف مهارت‌های لازم را با محوریت مهارت‌آموزی و اشتغال فرامی‌گیرند.

وی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی را از دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی برشمرد و افزود: در این مرکز در مقاطع کاردانی و کارشناسی به‌صورت پیوسته و ناپیوسته دانشجو پذیرفته می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.