صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / هدف طرح اشتغال فراگیر شناسایی رسته های اشتغال زاست

مدیر کل دفتر توسعه ی کارآفرینی وزارت کار:

هدف طرح اشتغال فراگیر شناسایی رسته های اشتغال زاست

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار گفت: هدف از اجرایی شدن طرح اشتغال فراگیر تزریق منابع مالی و تسهیلات نبوده بلکه آنچه در وزارت کار به شدت پی گیری می شود شناسایی شاخه های پایدار و اشتغال زا است.

 دکتر رحیم سرهنگی مدیر کل دفتر توسعه ی کارآفرینی وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی در گفتگو با برنامه ی پرسمان رادیو گفت و گو با موضوع بررسی طرح اشتغال فراگیر با بیان اینکه این طرح یک طرح جهانی است اظهار داشت: اکثر طرح هایی که در رابطه با بحث اشتغال در کشور وجود دارد بیشتر خواسته شده از طریق منابع و تسهیلات توسعه داده شود کما اینکه طرح های دیگری نظیر طرح کارورزی نیز وجود داشت که موضوع تقاضای نیروی کار و اشتغال جوانان را تحریک می کرد.
وی افزود: آنچه که در طرح اشتغال به دنبال آن بودیم (و امیدواریم بعد از اجرایی شدن به هدفی که مد نظر داشتیم برسیم) صرفا اعطای تسهیلات و تزریق منابع مالی به امید ایجاد اشتغال در آینده نبود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از رادیو گفتگو، مدیر کل دفتر توسعه ی کارآفرینی وزارت کار تصریح کرد: هدف غایی از ایجاد طرح اشتغال فراگیر در کشور وجود مجموعه ای کامل از اقدامات بود بدین ترتیب که این اقدامات در تراکنش و حمایت از یکدیگر در نهایت منجر به نتیجه ای خوب که همان گسترش اشتغال است گردد.
سرهنگی در پاسخ به این سوال که چرا طرح اشتغال فراگیر مورد تایید نهادهای داخلی و جهانی است؟خاطر نشان کرد: علت این است که طرح اشتغال فراگیر پیش از اجرا در کشور، تحت مطالعه ی بسیار خوبی(با نام مطالعات طرح ملی تکاپو) آن هم با همکاری نهادهای بین المللی قرار گرفت.
وی اذعان کرد: این مطالعات بطور دقیق مشخص می کند که ما در منطقه و کشور دارای چه مزیت هایی(اعم از نیروی انسانی و منطقه ای)هستیم؟ و نیز اینکه بدانیم ایران در کدام یک از رسته و شاخه های صنعتی،خدماتی و کشاورزی دارای مزیت است؟ و می تواند در این زمینه ها فعالیت گسترده داشته باشد.
مدیر کل دفتر توسعه ی کارآفرینی وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه با تصریح اینکه هدف از طرح اشتغال فراگیر،شناسایی رسته های پایدارتر و ایجاد اشتغال بیشتر بوده است بیان داشت: عملیات شناسایی در هر منطقه از کشور به پایان رسید و در نهایت مشخص شد که در کدام بخش از رسته ها باید مداخله صورت گیرد لذا اینگونه مداخلات صرفا تسهیلاتی نبوده است بلکه بحث آموزش،بازارسازی بین المللی و صادرات در رسته ها نیز مدّ نظر قرار گرفته بود که در حال حاضر در معاونت توسعه ی اشتغال وزارت کار کشور در حال پی گیری می باشد.
دکتر سرهنگی در پایان سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا با عدم وجود آمایش سرزمین،مزیت های مناطق کشور قابل شناسایی است؟تصریح کرد: امروزه در دنیا کمتر از روش آمایش سرزمین استفاده می شود و به جای آن موضوع دینامیک اشتغال منطقه(که در بطن خود رگه هایی از آمایش سرزمین و نیز دینامیک تاریخی منطقه را پنهان کرده) مطرح است.
برنامه ی پرسمان هر روز ساعت ۱۱:۴۵ از شبکه ی رادیویی گفتگو پخش خواهد شد. فایل صوتی این برنامه از طریق تارنمای شبکه ی گفتگو قابل دریافت است.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.