به گزارش کسب و کار نیوز، حشمت الله صیدی روز پنج شنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که با دستور کار حذف نقاط حادثه خیز استان برگزار شد، اظهار کرد: محل حادثه ترمینال سنندج کمربندی نیست و بلوار است که در گذشته و قبل از احداث آن، کامیونها از خیابان گلشن تردد میکردند و باعث ترافیک و خطرات بسیاری شده بود که بلوار دکتر حسینی توسط مهندسان و با استانداردهای روز دنیا طراحی و احداث شد.
وی افزود: حداکثر شیب مجاز در این مکان هشت درصد است که شیب فعلی آن هفت و شش دهم درصد بوده و استاندارد است.
شهردار سنندج عنوان کرد: عملیات تعریض را در این مکان شروع کردهایم و مکان دسترسی به تعویض پلاک هم در این مکان تغییر میکند.
وی تصریح کرد: کامیون حامل مازوتی که در حادثه ترمینال سنندج تصادف کرد جزو کامیونهای چینی و غیر استاندارد بود که باید اجازه تردد آنها داده نشود چون اکثرا مشکل ترمز دارند.
صیدی گفت: تابلوهای لازم هم در بلوار دکتر حسینی نصب شده که اگر راننده رعایت میکرد شاهد این حادثه نبودیم.
وی ادامه داد: به جای اینکه شهرداری را مقصر بدانیم باید به فکر احداث کنارگذر باشیم تا دیگر شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم.
شهردار سنندج در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: کمربندی بهشت محمدی از چند سال پیش در شورای ترافیک مصوب شده که راهداری متولی آن است چون کارکرد برون شهری دارد و شهرداری متولی آن نیست که باید این مصوبه مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ورودی سنندج – دیواندره هم که یکی دیگر از نقاط حادثه خیز است در حال انجام بوده و به صورت تعریض و ایجاد میدان انجام میشود.
رئیس شورای شهر سنندج هم در این جلسه اظهار کرد: یک از ایراداتی که به حادثه ترمینال مسافربری سنندج میگرفتند شیب بلوار دکتر حسینی بود در صورتی که میزان این شیب استاندارد است .
جلال شریعتی، خواستار جلوگیری از تردد تانکرهای حامل سوخت در شهر سنندج شد و گفت: امیدواریم فرماندار و نمایندگان مجلس و سایر مسئولان استانی تدبیری برای این مسئله بیندیشند تا دیگر شاهد اتفاقات ناگواری همچون حادثه ترمینال سنندج نباشیم.
انتهای پیام