صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مخالفت سخنگوی شورشیان سودان جنوبی با توافق صلح اخیر
مخالفت سخنگوی شورشیان سودان جنوبی با توافق صلح اخیر

مخالفت سخنگوی شورشیان سودان جنوبی با توافق صلح اخیر

شورشیان سودان جنوبی طرح صلحی را که به موجب آن ریک مچار رهبر، شورشیان مخالف دولت، مجددا به عنوان معاون رئیس جمهور منصوب شود را و تاکید کردند این طرح صلح موجب می‌شود که قدرت فراوان رئیس جمهور ادامه یابد.

ریک مچار سالواکر سودان جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ریک مچار تا قبل از سال ۲۰۱۳ معاون سالوا کر، رئیس جمهور سودان جنوبی بود اما در آن سال بین آنها اختلاف سیاسی بروز پیدا کرده و به حدی شدید شد که سرآغاز جنگی داخلی در این کشور شد که تا کنون ادامه یافته است.

این طرح صلح که قرار بود بر اساس آن مچار به عنوان معاون اول رئیس جمهور مجددا منصوب شود طی مذاکراتی در شهر انتبه با میانجی گیری یووری موسونی رئیس جمهور اوگاندا و با شرکت خود مچار و سالوا کر به دست آمده است.

دفتر سالوا کر نخستین بار روز یکشنبه این طرح صلح را اعلام کرد. با این حال یک مقام گروه شورشی متعلق به مچار گفت که این توافق غیرقابل قبول است.

پوک بوث بالوانگ، معاون سخنگی این گروه موسوم به SPLM-IO گفت که باید دو تن از چهار معاون رئیس جمهور طبق آنچه که در انتبه مورد نظر قرار گرفت از طرف شورشیان منصوب شود و قدرت سالوا کر باید کمتر شود.

او تصریح کرد: ما تنها به داشتن معاون اول رئیس جمهور در این مذاکرات رضایت نمی‌دهیم. ما بیشتر بر مسائل اساسی‌تر و ساختاری‌تر حهت محدود کردن قدرت سالوا کر هم در حوزه اجرایی و هم در حوزه قضایی متمرکز هستیم.

با این حال مشخص نیست که آیا بالوانگ حرفهای خودش را زده و یا به نمایندگی از مچار این صحبتها را مطرح کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.