صفحه اصلی / فرهنگی / کسب و کاتور / چگونه یک پوستر کارگاه روانشناسی جذاب طراحی کنم؟
چگونه یک پوستر کارگاه روانشناسی جذاب طراحی کنم؟

چگونه یک پوستر کارگاه روانشناسی جذاب طراحی کنم؟

پوستر یک رسانه بصری ساده است که اطلاعات ضروری در مورد یک محصول یا خدمت ارائه می‌کند. هرچند ممکن است روانشناسان باسابقه برای ارائه خدمات خود طراحی پوستر را به افراد حرفه‌ای واگذار کنند، اما روانشناسان جوان و تازه کار برای توسعه کسب و کار خود خودشان پوستر را طراحی می‌کنند.

منبع / مطالب روانشناس ۲۰

پوستر یک رسانه بصری ساده است که اطلاعات ضروری در مورد یک محصول یا خدمت ارائه می‌کند. هرچند ممکن است روانشناسان باسابقه برای ارائه خدمات خود طراحی پوستر را به افراد حرفه‌ای واگذار کنند، اما روانشناسان جوان و تازه کار برای توسعه کسب و کار خود خودشان پوستر را طراحی می‌کنند. این روزها همه ما برای ارائه خدمات خود ناچاریم که پوستر طراحی کنیم و خدمات خودمان را در قالب آن ارائه کنیم. پس از طراحی پوستر، آن را در شبکه‌های مجازی مثل تلگرام و یا به صورت تراکت منتشر می‌کنیم. بنابراین آشنایی با اصول اولیه طراحی پوستر به ما کمک می‌کند تا بتوانیم خدمات خود را با شکل جذابتر و تاپیرگذارتری در معرض دید مخاطب قرار دهیم.

قبل از شروع به این موضوع فکر کنید که انسان امروز بسیار تصویری شده است. آنقدر در اطراف تصویر وجو دارد که دیگر نمی‌توان به سادگی و راحتی نگاه مخاطب را به سمت هر تصویری جلب کرد. به نظر ما روانشناسان امروز باید دارای این دانش باشند. روانشناسانی که به دنیال ارتباط با انسانهای سالم هستند. روانشناسانی که در صدد تغییر رفتار انسانها و حاکم کردن آرامش بر جامعه انسانی هستند.

یک طراح می‌تواند با نگاه به یک صفحه سفید و خیال پردازی الهام بگیرد. در عین حال اگر او با نحوه شروع طراحی پوستر آشنا نباشد هیچ منبع الهام بخشی نمی‌تواند کمک کند. ما در اینجا چند نکته اساسی را برایتان آماده کرده‌ایم.

۱- توجه کنید

شما در ابتدا باید در مورد عکس‌ها و یا طرح‌های گرافیکی که قصد استفاده از آنها را دارید تصمیم گیری کنید. برخی از طراحان ترجیح می‌دهند از تصاویر گرافیکی زیاد استفاده کنند، که حتی گاهی باعث تخریب تخیلات و تصورات آنها نسبت به آنچه در مورد طرح نهایی پوستر در ذهن داشته اند می‌شود. برخی دیگر سعی می‌کنند از فضاهای باز زیاد برای ایجاد یک محیط تاثیر گذار استفاده کرده و مطلب را در یک قسمت محدود متمرکز کنند. البته نقش فونت را نمی‌توان نادیده گرفت چون یک فونت مناسب در یک پوستر باعث جلب توجه مخاطب برای خواندن مطالب آن می‌شود. نکته ای که به آن اشاره شده اصل اولیه طراحی یک پوستر خوب و مطلوب است.

۲- نمونه پوستر جستجو کنید

برای اینکه ایده‌هایی به ذهنتان خطور کند کلیدواژه‌های مختلف مرتبط با موضوع پوسترتان را در گوگل به زبان فارسی و انگیلسی و فرانسه جستجو نمایید. تصاویر به دست آمده می‌تواند به شما بسیار کمک کند تا ایده خود را پرورش دهید.

۳- پوستر را ساده طراحی کنید

شما ایده‌های خود را بواسطه رنگ‌ها و عناصر گرافیکی و متن به تصویر می‌کشید، اما حواستان باشد تعداد زیادی از متن در پوستر اصلا ایده خوبی نیست. شما می‌توانید یک آدرس اینترنتی یا کانال تلگرام برای کاربرانی و مخاطبانی که به دنبال جزییات هستند در پوستر قرار دهید. بیننده وقت خود را صرف خواندن همه آنها نمی‌کند. باید مخاطب ویژه خود را با کمترین و مفیدترین متن شکار کنید.

۴- از فونت‌های جذاب و زیبا استفاده کنید

از فونت هایی عجیب و غریب استفاده نکنید چون باعث رمز گونه شدن پوستر می‌شوند. برای مثال فونت sans-serif یک فونت مناسب برای عنوان است. از بکار بردن فونت‌های مختلف و متفاوت در طرح پوستر خودداری کنید. اولین کاربرد متن در پوستر انتقال ساده و روان محتوا است. پس متن ساده و خوانا انتخاب کنید و یک یا دو نوع فونت مختلف استفاده کنید نه بیشتر.

۵- در مورد اطلاعاتی که باید در پوستر قرار گیرد فکر کنید

پوستر را با ارائه قسمتی از اطلاعات ضروری و مهم شروع کنید، و به دنبال آن اطلاعاتی که به نسبت از درجه اهمیت پایین‌تری هستند را قرار دهید. قرار دادن اطلاعات با این ترتیب باعث می‌شود چشم بیننده هر قسمت را پس از دیگری دنبال کند تا به انتهای مطالب برسد.

۶- استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها

توجه به رنگ‌بندی پوستر اهمیت زیادی دارد. اگر قبلا چیزی در مورد تئوری رنگ نمی‌دانستید توصیه می‌کنم آن را یاد بگیرید. برای تکمیل رنگ بندی‌ها از تخیلات و قوه تصور خود استفاده کنید. یکی از بهترین ترکیب رنگها در پوستر وجود دارد این است که از تجربه دیگران استفاده کنیم. یعنی در جستجوی اینترنتی از ترکیب رنگ‌های پوسترهای جذاب تقلید کنیم.

۷- مختصر و مفید فکر کنید

هنگامی که روی طراحی پوستر متمرکز می‌شویم، حفظ و ایجاد تعادل نکته ای است که فکر ما را در گیر می‌کند. پوستر را با حجم وسیعی از اطلاعات سنگین و پیچیده نکنید. مطالب پوستر را به دو بخش تقسیم کرده و نکات مهم هر یک را ارزیابی کنید.

۸- شکستن قوانین

حالا اگر قوانینی را که ذکر کردیم زیر پا بگذارید یک پوستر فوق العاده خواهید داشت. نکته مهم دانستن قوانین است بنابراین شما می‌توانید آنها را به گونه‌ای بهتر و موثر تر انجام دهید.

همچنین مطالعه کنید:

adversiting

تبلیغ خلاقانه برای نشان دادن زوم قدرتمند دوربین های سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.