به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، علی کاردر عصر دیروز (شنبه، ۱۲ خردادماه) در بازدید از سایت مرکز فاوای شرکت ملی نفت ایران که با راهاندازی مرکز پایش دادههای فاوا همراه بود، با بیان اینکه راهاندازی این مجموعه، نشان دهنده توجه جدی به مقوله فناوری اطلاعات است و من از این نگاه و نوآوری استقبال میکنم، افزود: البته این امکان فعلا در حد استفاده در فاوای نفت است و باید در آینده در اختیار و دسترسی زیرمجموعهها و مدیران صنعت نفت قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه بهرهمندی از این امکان به صرفهجویی در هزینهها و وقت مدیران میانجامد، گفت: داشبوردهای مدیران ما عموما کاغذی است وهماکنون جمعآوری اطلاعات دقیق وقت زیادی را از مدیران میگیرد؛ بنابراین باید به سمت فناروی اطلاعات حرکت کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به برنامهریزیهایی که برای حرکت به سمت پایش آنلاین و متمرکز اطلاعات شرکت ملی نفت از سه سال پیش آغاز شد و به دلایلی متوقف ماند، ادامه داد: ضرورت این اقدام همراه با بررسی دیگر تجربههای مشترک مدنظر قرار گرفت و این موضوع همچنان برای ما اهمیت بالایی دارد.
کاردر با اذعان به نبود زیرساخت در برخی بخشها برای آغاز و حرکت به سمت برخط شدن (آنلاین شدن) فعالیتها گفت: باید در حد همین زیرساخت و نرمافزاری که داریم کار را آغاز کنیم. فراگیری این اقدام در زیرمجموعههای نفت کار سختی نیست و باید هر چه زودتر این امکان در قسمتهای دیگر نفت فعال شود.
وی اظهار امیدواری کرد که پایش آنلاین دادهها در ۶ ماه نخست امسال حداقل در چند بخش مالی و اداری و منابع انسانی شرکت ملی نفت و برخی زیرمجموعهها مثل پژوهشگاه صنعت نفت امکانپذیر شود تا به مرور برای سایر بخشها هم الگو شود و توسعه پیدا کند.
قاسمعلی بازایی، سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران نیز در حاشیه راهاندازی مرکز پایش دادههای این مدیریت، در توضیح ضرورت و اهمیت راهاندازی این مرکز به شانا گفت: به دنبال مرکزی هستیم تا شرکت ملی نفت و زیرمجموعهها را به طور مستقیم رصد کنیم و این موضوع از نظر کاربرد و امنیت شبکه اطلاعات و رصد شرکتها و ستاد شرکت ملی نفت لازم است.
وی با بیان اینکه مرکز داده قبلی وابسته به فعالیت کارکنان بود، افزود: تصمیم گرفته شد در مرکز پایش اطلاعات به شکلی سلسله مراتبی ارزیابی آنلاین شود و به لینکهای مختلف دسترسی داشته باشیم. پیش از این هم سیستمهایی برای کنترل وجود داشت، اما پایش نبود و دسترسی به شرکتهای تابعه و تجزیه و تحلیل دادههاممکن نبود.
بازایی با اعلام اینکه در آینده تمام شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت میتوانند از این امکان استفاده کنند، افزود: با راهاندازی این مرکز از نظر امنیت هر اتفاقی در شبکه باشد بلافاصله متوجه میشویم و واکنش خواهیم داشت.
سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران، راهاندازی مرکز پایش دادهها را افزون بر پیادهسازی سیستم پایش و وحدت رویه در همه بخشها، مزیتی برای بهبود و سلامت محیط کار کارکنان عنوان کرد.
مرکز پایش دادهها در فاوای نفت راهاندازی شد
صرفهجویی در وقت و هزینه با حرکت به سمت فناوری اطلاعات
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، راهاندازی مرکز آنلاین پایش دادهها را در فاوای این شرکت، گامی در مسیر بهرهمندی بیشتر از فناوریهای اطلاعاتی نام برد و گفت: اقداماتی از این دست، صرفهجویی در وقت و هزینهها را به دنبال دارد.