صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نمایندگان لبنانی فردا رئیس‌ پارلمان را انتخاب می‌کنند
نمایندگان لبنانی فردا رئیس‌ پارلمان را انتخاب می‌کنند

نمایندگان لبنانی فردا رئیس‌ پارلمان را انتخاب می‌کنند

دوره جدید پارلمان لبنان از امشب در حالی آغاز می‌شود که مسن‌ترین نماینده پارلمان ریاست جلسه را برعهده می‌گیرد که او میشل المر (۸۶) ساله است. ماموریت او تنها دعوت به برگزاری جلسه برای انتخاب رئیس پارلمان، معاون او، دو منشی و سه کمیسیونر است.

پارلمان لبنان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه لبنانی النهار، میشل المر، رئیس پارلمان لبنان به لحاظ سنی برای انتخاب رئیس جدید پارلمان و هیئت دبیرخانه آن خواستار جلسه پارلمان در ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی روز چهارشنبه شده است.

المر در حالی جلسه فردا را اداره می‌کند که دو نماینده یعنی سامی فتفت ۲۹ ساله و طونی فرنجیه ۳۱ ساله که جوانترین اعضای پارلمان هستند در دبیرخانه پارلمان انجام وظیفه می‌کنند.

بعد از اینکه مسن‌ترین عضو پارلمان خواستار انتخاب رئیس پارلمان می‌شود صندوق رای‌گیری در میان نمایندگان می‌چرخد و رای‌گیری محرمانه انجام می‌شود و کسی که اکثریت مطلق یعنی یک چهارم آرا را به دست آورد رئیس پارلمان می‌شود. اگر در این دور اول رای‌گیری اکثریت مطلق را به دست نیاورد دور دوم رای‌گیری انجام می‌شود اما در دور سوم رای‌گیری به نتیجه اکثریت نسبی اکتفا می‌شود. و اگر آرا مساوی باشد مسن‌ترین نماینده رئیس پارلمان منتخب خواهد بود.

بعد از اعلام اسم فرد پیروز او این پست را برعهده می‌گیرد و خواستار انتخاب معاون رئیس پارلمان می‌شود این بار نیز همان شیوه انتخاب رئیس پارلمان تکرار می‌شود بعد از آن دو منشی انتخاب می‌شوند. بعد از آن نیز سه کمیسیونر با اکثریت نسبی انتخاب خواهند شد.

این در حالی است که نبیه بری، رئیس کنونی پارلمان به دلیل نبود رقیبی جدی به احتمال قوی دوباره این پست را برعهده می‌گیرد. حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع اعلام کرد، نمایندگان با برگه‌های سفید رای خواهند داد در حالی که جریان المستقبل وابسته به سعد حریری و جریان آزاد ملی به ریاست جبران باسیل تصمیم خود را درباره حمایت از بری نهایی خواهند کرد.

این در حالی است که دولت لبنان آخرین جلسه خود را قبل از اینکه تبدیل به دولت موقت شود روز گذشته با حضور میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان برگزار کرد. این نشست همزمان با پایان دوره پارلمان در روز ۲۰ مه بود. میشل عون از حریری خواست تا زمان تشکیل دولت جدید به فعالیت خود ادامه دهد.

در این راستا ادغار معلوف، نماینده پارلمان منتخب لبنان به اسپوتنیک گفت، امروز بعد از ظهر  در نشست فراکسیون تغییر و اصلاح موضوع انتخاب رئیس پارلمان مطرح و بررسی می‌شود. انتخاب بری تقریبا حتمی است اما تصمیم امروز در کنفرانس خبری که جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان برگزاری می‌کند، اعلام می‌شود.

وی افزود: فراکسیون‌ها در حال بررسی هستند که آیا به بری رای خواهند داد یا دیگر گزینه‌ها را در نظر می‌گیرند یا با برگه سفید رای می‌دهند ب هر حال چند گزینه پیش روی ماست.

این نماینده تاکید کرد: ما قبلا گفتیم ما کشوری با طوایف مختلف هستیم و ائتلاف شیعه بری را برای این پست نامزد کرده با توجه به این امر ما هم امروز تصمیم می‌گیریم.

معلوف گفت، نخست وزیری لبنان نیز تقریبا مشخص شده و آن سعد حریری است چراکه نامزد دیگری وجود ندارد. فراکسیون‌های بزرگ در پارلمان حریری را نامزد کرده‌اند و ما نیز از این توافق خارج نخوهیم شد.

به محض پایان جلسه پارلمان میشل عون رایزنی‌های پارلمانی الزام آور را برای تعیین نخست وزیر جدید آغاز می‌کند از برجسته‌ترین احزاب که حریری را تاکنون به عنوان نامزد معرفی کرده‌اند جریان المستقبل و جریان آزاد ملی مورد حمایت میشل عون و حزب القوات اللبنانیه هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.