صفحه اصلی / اسلایدر / پروازهای مشهد نصف شد؟/ کرونا بلیت را به ۳۴۰ هزار تومان پایین کشید
پروازهای مشهد نصف شد؟/ کرونا بلیت را به ۳۴۰ هزار تومان پایین کشید

پروازهای مشهد نصف شد؟/ کرونا بلیت را به ۳۴۰ هزار تومان پایین کشید

کسب و کار نیوز - در حالی سخنگوی سازمان هواپیمایی از کاهش ۵۰ درصدی پروازهای مشهد خبر داده که آمار پروازهای امروز این کاهش را تائید نمی کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از نصف شدن تعداد پروازهای کیش و مشهد از چهارشنبه ۲۰ مرداد خبر داده بود.اظهارات ذیبخش پس از آن بود که سعید نمکی، وزیر بهداشت قبل تر در انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی که منجر به اوج گیری کرونای دلتا بخصوص در شهر مشهد شده است، اعلام کرده بود در طول ۸ روز ۱۲ تا ۱۹ مرداد هزار و ۳۲ پرواز به مشهد انجام شده است. وزیر بهداشت گفته بود متأسفانه در اوج کرونا از کشورهای همسایه و از سیستان و بلوچستان پروازهایی به مشهد انجام شده بود.

در واکنش به این اظهارات، بلافاصله سازمان هواپیمایی بیانیه داد و با رد ادعای نمکی اعلام کرد: در بازه زمانی مورد اشاره وزیر بهداشت تنها ۴۰۲ پرواز داخلی، ۴۴ پرواز بین‌المللی و جمعاً ۴۴۶ پرواز داخلی و بین‌المللی به مشهد مقدس انجام شده که بیش از ۵۰ درصد کمتر از آمار اعلامی نمکی است.در صورتی که نظر سازمان هواپیمایی ملاک عمل باشد، به طور متوسط در ۸ روز مورد اشاره، روزانه ۵۶ پرواز اعم از داخلی و خارجی و ورودی و خروجی به فرودگاه مشهد انجام شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری چهارشنبه گذشته (۲۰ مرداد) در یک اظهارنظر دیگر اعلام کرد که تعداد پروازهای مشهد و کیش از امروز نصف شد.این در حالی است که امروز شنبه ۲۳ مرداد بر اساس اعلام وب سایت اعلام پروازهای داخلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه مشهد امروز ۲۸ پرواز ورودی داخلی دارد که ۱۶ سورتی پرواز آن از فرودگاه مهرآباد به سمت مشهد است. ۳ پرواز نیز امروز از سیستان و بلوچستان به مشهد انجام می‌شود. همچنین امروز ۴ پرواز ورودی خارجی به مشهد انجام می‌شود که ۳ پرواز از افغانستان و یکی از عراق است.امروز همچنین ۳۳ پرواز خروجی داخلی از مشهد و ۶ پرواز خروجی بین‌المللی نیز انجام می‌شود؛ مجموعاً امروز ۷۱ سورتی پرواز صورت می‌گیرد که عملاً نه تنها پروازها نصف نشده بلکه حتی افزایش هم داشته است.

پروازهای مشهد نصف شد؟/ کرونا بلیت را به ۳۴۰ هزار تومان پایین کشید

با این حال کاهش تقاضای سفر به مشهد مقدس در ایام کرونا سبب شده تا علی رغم تعطیلات پیش روی تاسوعا و عاشورایی در هفته جاری، قیمت بلیت پروازهای مشهد که در هفته‌های گذشته به بالای یک میلیون تومان افزایش یافته بود، برای هفته جاری به ۳۴۰ تا ۳۷۵ هزار تومان کاهش یابد؛ گران‌ترین قیمت بلیت پرواز اکونومی امروز تهران-مشهد، ۴۵۰ هزار تومان و بیشتر نرخ‌ها در محدوده ۳۵۰ هزار تومان است.نرخ بلیت تهران- مشهد برای شب تاسوعا (سه شنبه شب ۲۶ مرداد) از ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است؛ ولی برای روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته مجدداً قیمت بلیت پروازهای تهران-مشهد به زیر ۴۰۰ هزار تومان برمی‌گردد.

گفتنی است قرار است بعد از ظهر امروز وزیر راه و شهرسازی در دومین جلسه شورای عالی هواپیمایی شرکت کند تا نتیجه کمیته کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و قیمت بلیت هواپیما در آن تعیین شود که به نظر می‌رسد با درصدی از افزایش قیمت پیشنهادی ایرلاین‌ها موافقت شود.

پروازهای مشهد نصف شد؟/ کرونا بلیت را به ۳۴۰ هزار تومان پایین کشید

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …