صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / بیت‌کوین قیمت ۲۰۰۰۰ دلار را تجربه می‌کند؟
بیت‌کوین قیمت ۲۰۰۰۰ دلار را تجربه می‌کند؟

بیت‌کوین قیمت ۲۰۰۰۰ دلار را تجربه می‌کند؟

کسب و کار نیوز- به نظر می‌رسد که بسیاری معتقدند، سقوط بیت‌کوین روند رو به رشدی دارد. در واقع، از زمانی که بیت‌کوین موفق شد به بالاترین قیمت خود یعنی ۶۴هزار و ۸۰۰ دلار برسد، روند کاهشی پیش گرفته است. این سقوط بازار رمز ارز نه تنها بیت‌کوین بلکه کل بازار رمزنگاری را تحت تاثیر قرار داد. برتری بیت‌کوین هنوز هم حدود ۴۱ درصد است و این کاهش مانع از تمایل کلی بازار نمی‌شود و همچنان قیمت‌های بیت کوین دنبال می‌شود. در حال حاضر، تحلیلگران فنی در حال بزرگنمایی و ارائه چشم‌انداز ترسناک بیت‌کوین در آینده هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، بیت‌کوین نتوانست به‌طور موثر قیمت بالای خود را بازیابی کند. معمولا وقتی قیمت‌ها در روند صعودی قرار دارند همچنان تمایل به روند صعود دارند. در مورد روندهای معکوس و به‌طور خاص روند نزولی، این مورد وجود ندارد و وقتی قیمت‌ها در سراشیبی سقوط قرار می‌گیرند، قبل از این‌که به روند نزولی خود ادامه دهند، به سختی برای مدت کوتاهی تنظیم می‌شوند. در حال حاضر رفتار قیمت بیت‌کوین دقیقا همین روند را بیان می‌کند.

آنچه برای قیمت فنی بیت‌کوین نیز جالب توجه است، اهمیت منطقه فعلی قیمت است. نمودارهای رفتار بیت‌کوین نشان می‌دهد که چگونه در ماه ژانویه ۲۰۲۱، قیمت‌ها پس از روند صعودی طولانی‌مدت به سطح ۳۰هزار دلار رسیدند. (نمودار شماره یک)

نمودار شماره یک

چرا قیمت بیت کوین به ۲۰هزار دلار کاهش می‌یابد؟

درست است که قیمت فعلی بیت‌کوین حدود یک منطقه پشتیبانی بسیار قوی قرار دارد اما با نگاهی به نمودار شماره یک، می‌توانیم پشتیبانی شماره یک و پشتیبانی شماره دو را که با قیمت‌های ۳۰۲۰۰ و ۳۴هزار و ۵۰۰ دلار با قرار گرفتن گاه‌به‌گاه در ۲۸هزار و۵۰۰ دلار را مشاهده کنیم. برای  شفافیت کامل تجزیه‌وتحلیل ارائه شده باید نمودار چهار ساعته و نمودار یک هفته‌ای را بزرگنمایی کنیم.

روند نزولی با تغییر بالقوه

اینجا شاهد یک روند نزولی ثابت هستیم که با پشتیبانی شماره دو همگراست و علامتی معکوس در روندها را نشان می‌دهد. با دیدن نزدیک شدن قیمت‌ها به کانال پایین‌تر به نظر می‌رسد بازگشت قیمت در این بازه زمانی رخ دهد. معامله‌گران کوتاه‌مدت باید از این تنظیم بهره‌مند شوند و خرید با ضرر و زیان را متوقف کنند.

نمودار شماره دو

سقوط بیشتر به سمت ۲۰ هزار دلار

برای افرادی که فراموش کردند، قیمت بیت‌کوین بدون تعدیل در قیمت‌ها بسیار افزایش می‌یابد لازم‌ به ذکر است، در سال ۲۰۱۷ همین اتفاق افتاد و باعث شد افراد آفلاین (کسانی که به سختی از اینترنت استفاده می‌کنند) در مورد ارزهای رمزپایه افراط کنند. با تنظیم مجدد قیمت‌ها به سمت پایین، این موج افراطی به سرعت کاهش یافت. امروز در سال ۲۰۲۱، دقیقا شاهد همین مورد هستیم. به‌تازگی بسیاری از معامله‌گران و متخصصان بیت‌کوین در حال ظهور هستند که بیانگر چنین رخدادی است.

با تشکر از الون ماسک که این کار را سریع‌تر انجام داد، به‌نظر می‌رسد بازار رمز ارز از شر افراد افراطی و تازه‌کار خلاص می‌شود. تحلیل دیگری که تحلیلگران در حال بررسی آن هستند بازه زمانی یک ماهه بیت‌کوین است. در شکل سوم می‌توانیم شباهت‌های بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ را به وضوح ببینیم. همچنین، چرخه بیت‌کوین را تایید می‌کند که در صحنه رمز ارز گفتگوهای زیادی پیرامون آن است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …