صفحه اصلی / اسلایدر / ثبت خسارت های ناشی از نوسانات برق/ ۴۵ میلیارد تومان سال ۹۹ پرداخت شد
ثبت خسارت های ناشی از نوسانات برق/ ۴۵ میلیارد تومان سال ۹۹ پرداخت شد

ثبت خسارت های ناشی از نوسانات برق/ ۴۵ میلیارد تومان سال ۹۹ پرداخت شد

کسب و کار نیوز- مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر گفت: در سال ۹۹ چیزی بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان برای نوسانات برق به مشترکان برق پرداخت شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، یاقوتی دفتر مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) با اشاره به اظهارات رئیس کل بیمه مرکزی مبنی برمیسر نبودن پرداخت خسارات ناشی از نوسانات برق به مشترکان برق گفت: ما قراردادی با بیمه مرکزی نداریم و قرارداد ما با یک بیمه گذار دیگر تا پایان سال ۹۹ بود. او افزود: برای سال ۱۴۰۰ هم تا پایان تیرماه امسال  قرارداد جدیدی را با شرکت بیمه گذار منعقد می‌کنیم.
یاقوتی اظهار کرد: در واقع پرداخت خسارت نوسانات برق فقط به محدوده مشترکان خاصی که نوسان برق در آن اتفاق افتاده است، پرداخت خواهد شد.

دفتر مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) اظهار کرد: در حال حاضر  تمام خسارت‌های جانی و مالی حادث شده از جریان برق به مشترکان برق خانگی و تجاری ساکنان و اشخاص ثالث در عرصه و اعیان ملک مشترک یا اختصاصی مشاعات ساختمان‌ها و واحد‌های مسکونی و تجاری به سبب استفاده از انشعاب برق تحت پوشش شرکت بیمه گذار است.یاقوتی بیان کرد:  تعداد مشترکان برق ۳۳ میلیون و ۶۸ هزار و ۹۴۰ مورد برآورد شده است که هر واحد مسکونی ماهانه مبلغ ۱۰۰ تومان، هر واحد تجاری مبلغ۱۰۰۰  تومان و مشترکان عشایری ۵۰ درصد مبالغ ذکر شده را به عنوان حق بیمه پرداخت خواهند کرد.

او گفت: هر زمان که مناقصه برگزار شده و قرارداد بیمه‌ای منعقد شود، خسارات وارده به مشترکان برق از ابتدای سال ۱۴۰۰ جبران می‌شود.دفتر مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) ادامه داد: در سال ۹۸ چیزی بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان برای نوسانات برق به مشترکان حادثه دیده پرداخت شده است و برای سال ۹۹ هم که اواخر تیرماه پرداخت می‌شود و تا به امروز چیزی بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان برای سال ۹۹ پرداخت شده است.
یاقوتی در پایان گفت: در صورتی که وسایل مشترکان بخش خانگی به دلیل نوسانات برق دچار آسیب شوند، کارشناسان بیمه حضور پیدا کرده و با بررسی شرایط، آن را در سامانه ثبت و پس از رسیدگی، هزینه‌های ناشی از خسارت وارده را پرداخت می‌کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …