صفحه اصلی / اسلایدر / روغن و شکر دوباره کمیاب شد
روغن و شکر دوباره کمیاب شد

به کارت ملی سرپرست خانوار در طول یک ماه یک روغن تعلق می گیرد

روغن و شکر دوباره کمیاب شد

کسب و کار نیوز - کالاهای اساسی ازجمله روغن و شکر در حالی در برخی از شهرها ازجمله اصفهان، مشهد، خرم آباد، قزوین، ایلام و... نایاب است که اگر آن را در فروشگاه ها یا برخی از بنکداری های خاص بیابید، حکم طلا دارد!

به گزارش کسب و کار نیوز، می توانید این محصولات را با نرخی چند برابر از قیمت درج شده بخرید؛ آن هم با کارت ملی سرپرست خانوار و شگفت تر از آن اینکه تنها یک عدد! گویی قرار است برای سرپرست خانوار حساب بانکی روغن باز شود!
گزارش میدانی «کسب و کار» از فروشگاه های اصفهان، مشهد، خرم آباد، تبریز، قزوین و… نشان می دهد روغن و شکر از ابتدای پاییز ماه هاست در این استان ها کمیاب شده و اگر نیاز داشته باشید، باید کفش های آهنین به پا کنید و با گز کردن فروشگاه های مختلف، اگر موفق به یافتن آنها شوید با شروطی موفق به خرید خواهید شد! زیرا این فروشگاه ها تنها یک روغن (حال هرچه باشد و با هر وزنی) و با کارت ملی سرپرست خانوار، این کالا را به فروش می رسانند، آن هم با قیمتی چند برابر از نرخ درج شده روی این محصولات.
شکر نیز که ماه هاست به جای شیرینی، کام خانوارها را به علت قیمت بالا تلخ کرده، در این استان ها نایاب است و به زحمت یافت می شود.

روغن جامد هم در تهران نایاب شد

در تهران نیز در حالی برخی مغازه ها روغن مایع یا سرخ کردنی ندارند که روغن جامد و نیمه جامد ماه هاست یافت نمی شود. کمبود عرضه روغن جامد همچنان خودنمایی می کند و شهروندان را با چالش های بسیاری مواجه کرده است؛ به طوری که براساس مشاهدات میدانی «کسب و کار» از برخی از محله های شهر تهران در بعضی از فروشگاه های زنجیره ای خرید روغن جامد با ارائه کارت ملی میسر است؛ یعنی به هر کارت ملی تنها یک روغن جامد فروخته می شود نه بیشتر!

روغن را در انبارها احتکار کرده اند

یکی از شهروندان در خرم آباد در این رابطه به «کسب و کار» می گوید: «بعد از اینکه موفق شدم بعد از پرس و جوهای بسیار مغازه ای را پیدا کنم که روغن داشته باشد جدا از اینکه در صف ساعت ها منتظر شدم، تنها یک روغن به من دادند و آن هم با نرخی چند برابری! باورتان می شود یک روغن ۲۷۰۰ میلی تری را به قیمت ۴۰ هزار تومان خرید کردم!»
این فرد ادامه می دهد: «مغازه داران می گویند فروشگاه های زنجیره ای و توزیع کنندگان، روغن ها را در انبارها احتکار کرده اند.»

فروش اجباری کالاهای دیگر به همراه روغن نباتی

یکی دیگر از شهروندان در مشهد در گفتگو با «کسب و کار» می گوید: «فروشگاه ها با یک روغن، ۳ رب، ۳ ماکارونی و یک بسته چای می دهند، ثانیا باید ساعت ها در صف باشی! کارت ملی بدهی! تازه فقط به عده‌ای خاص آن هم با قیمت ۱۸۵هزار تومان! چه عادلانه!»

گرانی روغن ادامه دارد!

یکی دیگر از شهروندان در اصفهان در گفتگو با «کسب و کار» می گوید: «ما هم دیشب روغن ۵ کیلویی با زحمت و منت ۱۴۰هزار تومان خریدیم. تازه مغازه دار گفت این هفته قیمت همین روغن به ۱۸۰ هزار تومان هم می رسد.»

وعده های مسئولان برای تنظیم بازار روغن و شکر عملی نشد

در این میان وعده های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه روغن به میزان کافی در بازار موجود است در هاله ای از ابهام قرار دارد! در این میان وعده های مسئولان برای تنظیم بازار روغن نه تنها جامه عمل نپوشیده، که مسئولان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و حتی سازمان تعزیرات باید پاسخگوی گران فروشی در بازار کالاهای اساسی باشند! گران فروشی ای که نه در یک مغازه و یک فروشگاه، که در اکثر فروشگاه ها در بسیاری از شهرها به چشم می خورد. گویی مسئولان در این شهرها حضور ندارند!»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …