چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / موز گرفتار مافیا
موز گرفتار مافیا

تکانه های یلدایی به قیمت انار

موز گرفتار مافیا

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اراک گفت: در چند روز گذشته قیمت انار درجه یک در میدان تره بار به کیلویی ۲۰ هزار تومان افزایش و قیمت هندوانه به کیلویی ۱۵۰۰ تومان کاهش یافته است که قطعا بعد از گذشت شب یلدا قیمت انار و هندوانه کاهش خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین درجاتی اظهار کرد: با توجه به اینکه کمبودی در خصوص میوه در کشور وجود ندارد، اما صادرات میوه سبب افزایش قیمت شده به طور مثال پیاز که کیلویی ۱۵ هزارتومان به فروش می‌رسید با جلوگیری از صادرات، کاهش قیمت چشمگیری داشت. صادرات محصولات سبب افزایش قیمت می‌شود.وی افزود: قیمت انار با کیفیت در چند روز گذشته به کیلویی ۲۰ هزار تومان در میادین میوه و تره بار اراک افزایش پیدا کرده البته انار با کیفیت پایین‌تر قیمت کمتری دارد، اما در عوض قیمت هندوانه برای شب یلدا از کیلویی ۴ هزارتومان به کیلویی ۱۵۰۰ تومان رسیده است چراکه هندوانه در این مدت صادر نشده است.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اراک تصریح کرد: هندوانه و انار بعد از گذشت شب یلدا با کاهش قیمت مواجه خواهند شد، اما در حال حاضر انار به عنوان یکی از میوه های شب یلدا دچار افزایش قیمت شده است، البته موز نیز افزایش قیمت داشته که علت این گرانی ربطی به شب یلدا ندارد و تنها به سبب وجود برخی مافیاها در بازار این افزایش قیمت حاصل شده است.وی اضافه کرد: افزایش قیمت چشمگیری در سایر میوه‌ها مشاهده نمی‌شود، اما در مجموع نسبتا قیمت ها امسال کمی بالا رفته به طوری که پرتقال به غیر از ناول حدود ۱۰ هزارتومان به فروش می‌رسد. کدوی حلوایی در میدان تره بار  کیلویی ۴ تا ۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …