صفحه اصلی / اصناف / راهکار کاهش مشاغل غیررسمی
راهکار کاهش مشاغل غیررسمی

راهکار کاهش مشاغل غیررسمی

کسب و کار نیوز - کمال حسین پور، نماینده حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، در خصوص راهکارهای کاهش مشاغل غیررسمی، ضمن اعلام اینکه از شروع مجلس یازدهم مطالعات و اقداماتی در حوزه¬ی روابط کار انجام شده، بر موضوع نیاز به آمارهای دقیق و تلاشهای بیشتر برای به صفر رساندن مشاغل غیررسمی که تحت پوشش تأمین اجتماعی نیستند تأکید کرد. وی در ادامه گفت: «اوضاع اقتصادی بسیار بد شده و کارفرماها توان پرداخت بیمه را ندارند. از طرف دیگر، به خاطر همین شرایط، نیروهای کار هم حاضرند با هر شرایطی کار بکنند، و این باعث بالارفتن آمار مشاغل غیررسمی شده».

به گزارش کسب و کار نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس، در پاسخ به مشکل به تعطیلی­ کشیده شدن کارگاه­ های کوچک به علت عدم توان پرداخت حداقل دستمزد، بر موضوع حمایت ویژه از مشاغل کوچک تأکید کرد و درباره­ اجرای صحیح ماده­ ۴۱ قانون کار گفت: باید این موضوع را با الگوی صحیحی اصلاح کنیم، چون هم هزینه­ های معیشت و سکونت در شهرهای مختلف و هم نوع اشتغال در صنایع مختلف، نسبت به یکدیگر متفاوت هستند، و این موارد باید در قانون کار و بیمه دیده شوند.

حسین­پور علت واقعی عدم اجرای صحیح ماده­ ۴۱ قانون کار را در وجود ابهامات قانون دانست که راه را برای دور زدن و نادیده ­گرفتن آن باز می­گذارد و تأکید کرد که این موارد هر چه سریع­تر باید برطرف گردد. وی همچنین موافقت کامل خود با طرح دستمزد توافقی برای کارگاه­های کمتر از ۱۰ کارگر در روستاها را اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط بی­سامان امروز که باید با تمام دنیا رقابت کنیم و پیشرفت کنیم، نباید شرایط تعطیلی کارگاه­های کوچک را فراهم کنیم. اگر این کارگاه­ها وادار به افزایش سهم دستمزد از بودجه­ خود شوند، ناچار به افزایش قیمت­ های خود خواهند بود، و لذا، در رقابت، بازار فروش و عرضه­ی خود را از دست خواهند داد. نماینده­ پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در پایان، بزرگترین مشکل جامعه را اشتغال جوانان، و رسیدگی به این مشکل را به معنای رسیدگی به سایر مشکلاتی همچون فساد، اعتیاد و طلاق و رفع آن­ها قلمداد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …