چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / بررسی دستورالعمل فعالیت صندوق های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری جسورانه (cvc)
بررسی دستورالعمل فعالیت صندوق های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری جسورانه (cvc)

در پنجاه و یکمین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری صورت گرفت

بررسی دستورالعمل فعالیت صندوق های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری جسورانه (cvc)

کسب و کار نیوز - در پنجاه و یکمین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری، بررسی دستورالعمل اعطا و لغو مجوز، هدایت و نظارت بر فعالیت صندوق های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری جسورانه شرکتی( Corporate Venture Capital= CVC) آغاز شد و در جلسات بعد ادامه خواهد یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری، پنجاه و یکمین جلسه کارگروه با حضور دکتر غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، رئیس کارگروه، دکتر علی وحدت، دبیرکارگروه و تمامی اعضا به صورت حضوری (با رعایت پروتکل های بهداشتی) و آنلاین برگزار شد.
در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت های دبیرخانه در شش ماهه نخست سالجاری در محورهای اعطا مجوز، هدایت و توانمندسازی، نظارت بر فعالیت های صندوق های پژوهش و فناوری و تعاملات با دستگاه ها و سازمان های مختلف در راستای توسعه و تقویت صندوق ها ارایه شد.
در ادامه گزارش نظارتی دو صندوق پژوهش و فناوری مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر اعضا، تصمیمات مربوط به هر یک اتخاد گردید.

لغو مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری ایده آل صنعت امروز

پس از بررسی گزارش نظارتی از وضعیت سهامداری و عملکردی صندوق پژوهش و فناوری ایده آل صنعت امروز، مجوز فعالیت این صندوق با رای اعضا کارگروه لغو شد.

تعلیق صندوق پژوهش و فناوری فن آفرین سلامت مرکزی

باتوجه به گزارش نظارتی از وضعیت سهامداری و عملکرد صندوق پژوهش و فناوری فن آفرین سلامت مرکزی، مقرر گردید طی مدت چهار ماه، سهامداران بخش خصوصی این صندوق افزایش یافته ، عنوان صندوق به صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی تغییر یافته و همچنین نیروی انسانی متخصص و زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری توسعه و تجهیز شود. تا زمان اصلاح موارد فوق ، صندوق اجازه فعالیت نخواهد داشت.

دبیرخانه کارگروه حامی صندوق های پژوهش و فناوری فعال

علی وحدت، دبیر کارگروه با بیان اینکه در دوره ی جدید مدیریتی برنامه های توانمندسازی و تقویت و توسعه صندوق های پژوهش و فناوری بسیار جدی صورت می گیرد افزود: دبیرخانه کارگروه برای کمک به توسعه صندوق های پژوهش و فناوری تعامل خوبی با دستگاه های مختلف ایجاد کرده و هم اکنون نقش حامی صندوق های پژوهش و فناوری فعال را ایفا می کند .
وی عنوان کرد: در راستای شکل گیری زیست بوم نوآوری در شرکت های بزرگ، دستورالعمل اعطا و لغو مجوز، هدایت و نظارت بر فعالیت صندوق های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری جسورانه شرکتی (cvc ) در دبیرخانه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری پس از کار تحقیقاتی دقیق و منسجم تدوین شده است تا زمینه ای برای بوجود آمدن سازوکار فناوری و نوآوری در شرکت های بزرگ باشد.
در پایان اعضا درباره ی مفاد این دستور العمل به بحث و تبادل نظر پرداختند. شایان ذکر است بررسی این دستور العمل در جلسات بعد ادامه خواهد یافت .

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.