صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / چگونه تبلیغات اینترنتی موثر برای کسب و کار اینترنتی خود انجام دهیم ؟

چگونه تبلیغات اینترنتی موثر برای کسب و کار اینترنتی خود انجام دهیم ؟

تبلیغات اینترنتی از سال ۱۹۹۴ به بعد مرسوم شد. امکان سفارشی سازی دنیای وب این قابلیت را به کسب و کارها داد تا بتوانند به زیباترین شکل و همسو با دفترچه برند سازمانی و استراتژی آفلاین خود به دنیای آنلاین ورود موثرتری پیدا کنند. وجود زیر ساخت های اینترنتی در سراسر جهان، و استفاده روزانه میلیاردها کاربر از فضای وب آن هم به صورت مداوم، باعث شده کسب و کارهای اینترنتی رونق ویژه و تصاعدی را داشته باشند. متخصصان بازاریابی دیجیتال مارکتینگ از تبلیغات اینترنتی به شیوه های مختلفی برای توسعه، افزایش فروش و افزایش آگاهی از برند خود استفاده می کنند.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی به نوعی از فعالیت اقتصادی گفته می شود که تمام یا بخشی از مراحل آن در بستر اینترنت صورت می پذیرد. این نوع کسب و کار از فروش کالاهای کوچک در یک پیج اینستاگرامی، تا راه اندازی فروشگاه های بزرگ اینترنتی را شامل می شود. البته کسب و کار اینترنتی محدود به فروش کالا نیست، بلکه بسیاری از خدمات آنلاین آموزشی، مشاوره، پزشکی، تبلیغات و… را شامل می شود. کسب و کار اینترنتی امروزه  در کشور ما نیز بسیار گسترده شده و رو به افزایش است. همانطور که بیان شد یکی از پایه های اصلی رشد کسب و کارهای اینترنتی تبلیغات اینترنتی است. اما برای دریافت نتیجه رضایتبخش از تبلیغات باید به اصولی پایبند بود که در ادامه بررسی می شود.

لزوم داشتن استراتژی مشخص قبل از انجام هر گونه تبلیغات اینترنتی

اگر کسب و کار اینترنتی دارید و می خواهید تبلیغات اینترنتی انبوهی در فضای وب داشته باشید، دست نگه دارید! قبل از اینکه در دنیای آنلاین تبلیغات اینترنتی را برای کسب و کار خود آغاز کنید، ابتدا نگاهی به محصولات یا خدمات خود بیاندازید. اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که مخاطب محصول یا خدمات شما چه کسی است؟ این سوال به قدری مهم است که ممکن است اساس استراتژی و حضور خود را در دنیای آنلاین بر پایه پاسخ به این سوال قرار دهید. دنیای دیجیتال پیچیده است و باید بدانیم که کاربران هدف ما چه کسانی هستند. آیا محصول یا خدمات ما برای پدران و مادران است؟ برای جوان هاست؟ برای دانشجویان است؟ هر کسب و کار اینترنتی باید از نوع مخاطب خود آگاه باشد. حتی در بررسی های تخصصی تر سن افراد و جنسیت افراد در انتخاب نوع تبلیغات اینترنتی تاثیر گذار است.

خدمات و محصولات خود را برای چه لوکشین های عرضه می کنید؟

گستردگی تبلیغات اینترنتی باید متناسب با توان اجرایی و امکانات مان باشد. در این راستا باید مشخص کنید که محصول و خدمات شما فقط برای شهر یا مکان خاصی عرضه می شود یا خیر؟ آیا زیرساخت های لازم برای عرضه و ارسال  خدمات خود به  هر لوکیشینی را دارید؟ پاسخ به این سوالات، تعیین کننده این است که می خواهید تبلیغات اینترنتی کسب و کار خود را برای کدام شهرها اجرا کنید. در خصوص توانایی عرضه خدمات خود می توانید جلسات مدیریتی داشته باشید و پتانسیل های بازاریابی و فروش کسب و کار اینترنتی خود را بررسی و در صورت امکان توسعه دهید. همچنین شما می توانید جهت یافتن پرسونای دقیق مخاطبان کسب و کار اینترنتی خود، از آژانس های دیجیتال مارکتینگ مشاوره بگیرید.

مخاطبان کسب و کار اینترنتی ما در کجای اینترنت فعالیت دارند؟

بعد از شناسایی مخاطب، حالا باید به این فکر کنیم که مخاطبان ما در کدام بستر در فضای آنلاین حضور دارند. تمرکز تبلیغات اینترنتی خود را کجا بگذاریم؟ آیا انرژی و بودجه تبلیغات اینترنتی خود را صرف انجام تبلیغات کلیکی گوگل کنیم؟ یا در اینستاگرام با وجود فضای بصری ای که دارد نتیجه بهتری خواهیم گرفت؟ یا تلگرام که یکی از کاربردی ترین شبکه اجتماعی با سرعت بالا درجهان است، گزینه بهتری است؟ و یا …

در دنیای آنلاین بسترهای متفاوتی برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد که بسته به نوع خدماتی که این پلتفرم ها عرضه می کنند کاربران متفاوتی دارند. به طور مثال احتمال اینکه نوجوانی در پیج تربیت کودک و یا در وب سایت تخصصی که ویژه مادران است عضو شود، دور از انتظار است. هر چه پرسونای مخاطب خود را دقیق تر رسم کنیم بهتر می توانیم نتیجه بگیریم که مخاطب ما احتمالا در کجا فعالیت دارد.

به طور مثال فرض کنید که مخاطب ما مادران باردار هستند. مادران باردار در دنیای آنلاین کجا فعالیت دارند؟ سایت های تخصصی زیادی برای مادران وجود دارد. می توانیم در این وب سایت ها رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری، تبلیغات متنی و تبلیغات ویدیویی داشته باشیم. مخاطبان این وب سایت ها دقیقا همان مخاطبان کسب و کار اینترنتی ما هستند. پیشنهاد می کنیم برای دریافت پاسخ های دقیق تر و بررسی استراتژی و نوع تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار اینترنتی خود، حتما از کارشناسان مجرب در آژانس های دیجیتال مارکتینگ مشاوره بگیرید.

اهمیت بودجه تبلیغاتی در میزان گستردگی و تکرار تبلیغات اینترنتی

هر چه قدر هم در شناسایی نوع مخاطب وقت و انرژی بگذاریم که پرسونای دقیقی از مخاطبان خود داشته باشیم، بی شک بودجه حرف نهایی را در تبلیغات اینترنتی ما می زند. کسب و کارهای اینترنتی موفق آن دسته از گروهی هستند که برای فروش آنلاین محصولات و یا خدمات خود بودجه تبلیغاتی مجزایی را برای تبلیغات اینترنتی خود مشخص می کنند. امروزه اهمیت و تاثیر تبلیغات اینترنتی  بر کسی پوشیده نیست. همه کسب و کارها می خواهند در دنیای کسب و کارهای اینترنتی فضایی برای حضور داشته باشند. اما اگر تبلیغات اینترنتی همسو با استراتژی مشخص و معینی باشد، میزان موفقیت بالاتر خواهد بود.

میزان بودجه ای که برای تبلیغات اینترنتی خود تعیین می کنید نشان دهنده میزان اعتماد و اعتباری است که برای فضای وب قائل هستید. اگر بودجه کمی دارید سئو وب سایت خود را تقویت کنید. با تولید محتوای مفید و تازه می توانید ورودی های موثر خود را از موتورهای جستجو داشته باشید. برای ارتقا رتبه خود در نتایج موتورهای جستجو به ویژه گوگل، داشتن استراتژی مشخص، تولید محتوا برای کلمات کلیدی پر جستجو و همسو با محصولات و خدمات خود و تقویت لینک سازی که با رپورتاژ آگهی می توانید به دست بیاورید، یک فرایند الزامی است.

اهمیت تحلیل و نقد و بررسی تبلیغات اینترنتی

برای هر فعالیتی که در دنیای آنلاین انجام می دهید، گزارش گیری کنید. پایش اطلاعات تبلیغات اینترنتی باعث می شود که در تبلیغات بعدی خود دقیق تر بوده و حضور موثرتر و قوی تر داشته باشید. تبلیغات برای کسب و کار اینترنتی خود را جدی بگیرید. با نقد و بررسی های کارشناسانه می توانید برای آینده سازمان خود تصمیم و استراتژی بهتر و عملی تری را اتخاذ کنید. بدین منظور یا متخصص دیجیتال مارکتینگی برای سازمان خود استخدام کنید یا از آژانس های دیجیتال مارکتینگ بخواهید کمپین های تبلیغات اینترنتی شما را طراحی و اجرا کنند و در تحلیل و بررسی تخصصی گزارش های این فرایند همراهتان باشند. همچنین مشاوره های لازم را جهت دست یافتن به اهداف سازمانی تان، در اختیارتان قرار دهند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …