صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / قیمت جهانی طلا در بازار امروز

قیمت جهانی طلا در بازار امروز

کسب و کار نیوز - در حالی که سرمایه‌گذاران برای جبران زیان‌های به‌بارآمده در بازارهای بورس اقدام به نقدکردن دارایی‌های خود در بازار طلا کرده‌اند قیمت طلا روز جمعه تا ۴.۵درصد کاهش داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه‌گذاران برای جبران زیان‌های به‌بارآمده در بازارهای بورس اقدام به نقد کردن دارایی‌های خود در بازار طلا کرده‌اند قیمت طلا روز جمعه تا ۴٫۵ درصد کاهش داشت و در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی از سال ۱۹۸۳ میلادی قرار گرفت.

قیمت فلز پالادیوم هم یک روز پس از افت ۲۸درصدی، دیروز حدود ۱۱ درصد کاهش داشت و در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی در تاریخ قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۲٫۹۴ درصد کاهش به ۱۵۲۹ دلار و ۸۳ سنت رسید. فلز زرد در این هفته بیش از ۹ درصد کاهش داشت و بزرگترین افت هفتگی از سال ۱۹۸۳ میلادی را پشت‌سر گذاشت. قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز با ۴٫۶۳ درصد کاهش به ۱۵۱۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

سوکی کوپر، تحلیلگر بانک استاندارد چارترد در این باره گفت: «در حالی که بازارهای بورس همچنان تحت فشار قرار دارند و این مسئله فشارها برای نقد کردن دارایی‌ها در سایر بازارها را افزایش داده است، افت قیمت در بازار طلا چندان غیرمنتظره نیست.»

وی افزود: «در کوتاه‌مدت قیمت طلا ممکن است باز هم کاهش یابد زیرا سرمایه‌گذاران برای پاسخگویی به دعوت‌های نهایی در سایر بازارها به نقدینگی نیاز دارند.»

پس از انتشار خبرهایی در مورد اعلام وضعیت فوق‌العاده در آمریکا از سوی دونالد ترامپ برای مقابله با کرونا، ترمیم شاخص‌ها در بورس وال استریت روند معکوس به خود گرفت.

قیمت طلا از روز دوشنبه تاکنون که به بالاترین رقم بیش از ۷ سال گذشته یعنی ۱۷۰۲ دلار و ۵۶ سنت رسیده بود حدود ۲۰۰ دلار ارزان‌تر شده است. افزایش ۱٫۲درصدی ارزش دلار آمریکا از دیگر عوامل افت قیمت طلا بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …