چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ثبت نام غیرحضوری در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)
ثبت نام غیرحضوری در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)

ثبت نام غیرحضوری در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)

کسب و کار نیوز - سرپرست سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از راه اندازی امکان ثبت نام برخط (Online) متقاضیان شرکت در معاملات دولتی بصورت غیرحضوری و رایگان در بستر سامانه خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، آرش عسکری افزود: متقاضیانی که بخواهند در معاملات دولتی به عنوان تأمین ­کننده، مناقصه ­گر و یا مزایده­ گر ثبت نام نمایند، می توانند با مراجعه به سایت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (به آدرس https://www.setadiran.ir/setad/cms/home)، بخش ثبت نام، از این امکان بدون نیاز به مراجعه حضوری بهره­ مند شوند. لازم به ذکر است ثبت نام ایشان بصورت متمرکز بوده و نیازی به ثبت نام مجدد بصورت جداگانه و مجزا برای تأمین ­کننده، مناقصه ­گر و مزایده­ گر نیست. همچنین پس از انجام ثبت نام و دریافت مشخصات کاربری، امکان فعال شدن در هر سه زیرسامانه (خرید جزئی و متوسط، مناقصه و مزایده) به عنوان تأمین ­کننده، مناقصه ­گر و مزایده ­گر برای ایشان فراهم خواهد بود.

همچنین ایشان اظهار داشتند: با راه اندازی این امکان در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت گامی دیگر در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، تسهیل کاربری و حذف هزینه­ های مرتبط به مراجعات حضوری، حذف عامل انسانی و سایر مزایای این طرح برداشته شده است. از مزایای ثبت نام برخط (غیر حضوری) نسبت به ثبت نام حضوری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- ثبت نام رایگان

ثبت نام غیر حضوری بصورت رایگان می باشد در حالیکه، ثبت نام حضوری مستلزم پرداخت هزینه (۵۰۰ هزار ریال برای اشخاص حقیقی و ۷۰۰ هزار ریال برای اشخاص حقوقی)

۲- عدم نیاز به مراجعه حضوری (حذف هزینه های تردد در مراجعات)

۳- کاهش چشم گیر زمان ثبت نام

۴- عدم نیاز به مستندات کاغذی (صرفه جویی در مصرف کاغذ)

۵- امکان ثبت نام آنلاین به صورت ۲۴ ساعته

۶- درج صحیح اطلاعات و عدم بروز خطای انسانی با توجه به استعلام آنلاین در لحظه (حذف عامل انسانی)

۷- احراز مدارک از طریق استعلام برخط

سرپرست سامانه اظهار داشت: در ایجاد و توسعه ثبت نام غیر حضوری در سامانه، تعاملات و تبادلات سیستمی مختلفی با دستگاه ­های متولی هر سرویس صورت پذیرفته است. این تبادلات بصورت برخط و از طریق وب سرویس­ های متعدد برقرار شده است. فهرست موارد مذکور به شرح زیر به اطلاع می ­رسد:

۱- سرویس اطلاعات هویتی

۲- سرویس اطلاعات مربوط به نشانی از طریق استعلام کدپستی

۳- بررسی صحت یکسان بودن کد ملی صاحب شماره تلفن همراه با شماره ملی فرد مسئول

۴- بررسی صحت کد شناسه ملی حقوقی شرکت ها

۵- استعلام کد فراگیر مربوط به اتباع خارجی

۶- استعلام کد اقتصادی

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.