صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / مسکن تهران ۳٫۷۷ درصد گران‌تر شد

مسکن تهران ۳٫۷۷ درصد گران‌تر شد

کسب و کار نیوز - آمارهای وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد در بهمن‌ماه امسال میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران 3.77 درصد رشد کرده و به 14 میلیون و 405 هزار تومان رسیده است. در این ماه 12 هزار و 14 معامله قابل‌قبول در سامانه املاک و مستغلات ثبت شده که نسبت به ماه قبل 24.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، دفاتر مشاور املاک تهران در بهمن‌ماه امسال ۱۲ هزار و ۱۴ معامله قابل‌قبول در سامانه املاک و مستغلات ثبت کرده‌اند که نسبت به ماه قبل از افزایش ۲۴٫۳ درصدی حکایت دارد.

همچنین در این ماه، میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۳٫۷۷ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۳٫۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در موج صعودی اخیر بازار مسکن که پس از اجرای طرح بنزینی دولت آغاز شده، میانگین قیمت مسکن از ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان برای هر مترمربع زیربنا در آبان‌ماه، به ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان در بهمن‌ماه رسیده که از رشد ۱۴٫۱۷ درصدی حکایت دارد.

در این دوره زمانی، تعداد معاملات قابل‌قبول بازار مسکن شهر تهران نیز از ۳ هزار و ۴۶۶ فقره در آبان‌ماه به ۱۲ هزار و ۱۴ فقره در بهمن‌ماه رسیده که ۲۴۶٫۶ درصد افزایش نشان می‌دهد و عملاً باعث شده بازار مسکن با قدرت از دوره رکود غیرتورمی خود که از تابستان امسال وارد آن شده بود، خارج شود.

در بهمن‌ماه امسال، بالاترین قیمت مسکن در شهر تهران به منطقه یک اختصاص داشته است. بر اساس آمارهای وزارت راه و شهرسازی، در بهمن‌ماه قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در منطقه یک ۲۹ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان رسیده است.

نکته جالب اینکه در بهمن‌ماه امسال فقط میانگین قیمت مسکن در منطقه یک تهران کاهش داشته و ۲٫۶ درصد افت کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …