سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم ۲۴۳۹ واحد رشد کرد
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم ۲۴۳۹ واحد رشد کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم ۲۴۳۹ واحد رشد کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز مانند روز گذشته افزایشی بوده و با رشد 2439 واحد به رقم 226 هزار و 983 واحد رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز مانند روز گذشته افزایشی بوده و با رشد ۲۴۳۹ واحد به رقم ۲۲۶ هزار و ۹۸۳ واحد رسید.

بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۴۳۹ واحد به رقم ۲۲۶ هزار و ۹۸۳ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز افزایشی بوده و با رشد ۱۲۹۳ واحد به رقم ۵۳ هزار و ۶۰۰ واحد رسید. ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس امروز به بیش از ۸۵۶ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس بیش از ۴٫۹ میلیارد اوراق بهادار سهام و حق تقدم در قالب ۳۲۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۳۵۱ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی افزایشی بوده و با رشد ۶۹۴ واحد به رقم ۶۴ هزار و ۶۶۲ واحد رسید، شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۸۹۰ واحد افزایش یافته و به رقم ۳۶ هزار و ۸۷ واحد رسید، شاخص آزاد شناور با رشد ۲۵۳۵ واحد به رقم ۲۵۶ هزار و ۶۰۴ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با افزایش ۱۴۱۹ واحد به رقم ۱۶۸ هزار و ۴۷۱ واحد رسید. شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۶۵۸۱ واحد به رقم ۴۴۵ هزار و ۹۵۵ واحد رسید.

امروز عمده نمادهای بورسی با رشد خود در تقویت شاخص بازار مؤثر بودند و مهمترین نمادهای تقویت‌کننده شاخص شامل مبین، فارس، اخابر، وبملت، فخوز، خساپا، فخاس بودند.

امروز نمادهای پربیننده در بورس تهران مربوط به شرکت‌های بانکی، خودروسازی، فولادی و سیمانی بودند. نمادهای پربیننده مربوط به بانک تجارت، سایپا، بانک ملت، فولاد مبارکه، ایران خودرو، پارس خودرو، سیمان تهران بودند.

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۵۸ واحد رشد کرده و به رقم ۲۹۱۰ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران امروز به بیش از ۱۶۳ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از ۱٫۶ میلیارد برگه بهادار سهام و حق تقدم در قالب ۱۸۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۳۸ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای مارون، دماوند، ذوب، کگهر، شرانل در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای شراز، میدکو، در کاهش شاخص فرابورس بیشترین اثر را داشتند. نمادهای پربیننده فرابورس مربوط به شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، ریل‌پرداز سیر، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی،‌ توسعه و عمران استان کرمان، صنایع کاغذ پارس، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و پتروشیمی زاگرس بوده‌اند.

امروز همچنین با پیام ناظر بازار توقف نماد وتوکا یک مربوط به سرمایه‌گذاری توکافولاد و همچنین توقف نماد خمحرکه مربوط به شرکت صنعتی نیرومحرکه، نماد فخوز مربوط به فولاد خوزستان، نماد کخاک مربوط به صنایع خاک چینی ایران، شکربن مربوط به کربن ایران، بکام مربوط به کارخانه‌های تولید شهید قندی، غگل مربوط به گلوکوزان، رکیشح مربوط به حق تقدم شرکت کارت اعتباری ایران کیش متوقف شدند.

همچنین با پیام ناظر بازار نماد وپترو مربوط به سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی پس از رفع تعلیق و افشای اطلاعات بازگشایی شد، نماد پارسیان مربوط به بیمه پارسیان بازگشایی شد.

همچنین نمادهای دسبحان مربوط به سبحان دارو، شنفت مربوط به نفت پارس، فباهنر مربوط به صنایع مس شهید باهنر، نماد ما مربوط به بیمه ما، نماد وایران مربوط به لیزینگ ایرانیان، نماد دزهراوی مربوط به داروسازی زهراوی نیز با پیام ناظر بازار بعد از برگزاری مجمع عمومی سالانه بازگشایی شدند.

نماد دکوثر۱ مربوط به شرکت داروسازی کوثر نیز با پیام ناظر متوقف شد همچنین نماد دکیمی‌‌۱ مربوط به شرکت کیمیدارو پس از تغییر بیش از ۵۰ درصدی قیمت متوقف شد.

همچنین مطالعه کنید:

۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.