صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / شمشکی: به دنبال تخصصی کردن اسکی معلولان هستیم

برگزاری جشنواره استغدادیابی اسکی معلولان در دیزین

شمشکی: به دنبال تخصصی کردن اسکی معلولان هستیم

رییس انجمن اسکی معلولان هدف از برگزاری جشنواره استعدادیابی ورزش‌های پارالمپیک زمستانی در پیست دیزین را تخصصی کردن رشته اسکی معلولان و تشکیل تیم‌ ملی در رده سنی پایه عنوان کرد.

ساوه شمشکی

عیسی ساوه شمشکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جشنواره استعدادیابی ورزش‌های پارالمپیک زمستانی در پیست اسکی دیزین افزود: نخستین دوره جشنواره استعدادیابی ورزش‌های پارالمپیک زمستانی با همکاری کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان روز جمعه ۱۳ اردیبهشت در رده سنی ۸ تا ۱۵ سال در پیست اسکی دیزین برگزار خواهد شد.

وی گفت: از آنجا که کمیته بین‌المللی پارالمپیک تصمیم دارد روزی را به نام ورزش‌های زمستانی نام‌گذاری کند، از تمام کشورها درخواست کرده با برپایی جشنواره استعدادیابی، گزارشی از روند کار استعدادیابی خود را بعد از پایان جشنواره به IPC ارسال کند تا بر اساس الگوهای ارائه شده روزی را به نام ورزش‌های زمستانی اختصاص دهد.

رئیس انجمن اسکی معلولان خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصت خوبی است تا بتوانیم با شناسایی استعدادها در رده سنی پایه نیز تیم ملی خود را تشکیل دهیم و به صورت تخصصی این رشته را دنبال کنیم. نه اینکه همانند تیم ملی بزرگسالان بخواهیم از سایر رشته‌ها ورزشکار جذب کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ اسکی‌باز زن و مرد در اسکی معلولان فعالیت می‌کنند که این رشد قابل توجهی نسبت به چند سال گذشته است که تنها یک اسکی‌باز در بخش معلولان فعالیت می‌کرد.

شمشکی در پایان تصریح کرد: هدف گذاری اصلی ما تقویت اسکی معلولان در رده سنی پایه است تا بتوانیم همانند بزرگسالان در این رده سنی نیز موفقیت‌های خوبی را در میادین بین‌المللی کسب کنیم. قطعاً هر چقدر سرمایه‌گذاری خوبی در رده سنی پایه داشته باشیم و در اسکی معلولان به صورت تخصصی فعالیت کنیم امکان میزبانی کمپ‌های آموزشی بیشتری را با هزینه کمیته بین‌المللی پارالمپیک در ایران خواهیم داشت که این مساله در رشد اسکی معلولان و پررنگ شدن جایگاه آن تأثیرگذار است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …