سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / تاخیر ۷ ساعته قطار رشت-مشهد
تاخیر ۷ ساعته قطار رشت-مشهد

تاخیر ۷ ساعته قطار رشت-مشهد

قطار رشت به مشهد با ۷ ساعت تاخیر به ایستگاه مشهد رسید.

قطار

به گزارش کسب و کار نیوز-‌منطقه خراسان، در این خصوص، اظهار کرد: قطار ساعت ۱۵:۴۰ رشت را به مقصد مشهد ترک کرد، پس از توقف در تهران به سمت مشهد حرکت کرد اما حدودا ساعت ۴ صبح بعد از شاهرود دچار نقص فنی شد و به مدت ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه توقف کرد.

وی افزود: دوباره قطار حدود ۳۰ کیلومتری مشهد نزدیک به ۲ ساعت به دلیل نقص فنی توقف کرد که با نارضایتی شدید مسافران روبه‌رو و منجر به درگیری یکی از مسافران با مهندس قطار شد. در هر بار توقف سیستم تهویه و روشنایی قطار خاموش می‌شد.

این مسافر گفت: بلیط خریداری شده برای قطار ۴ ستاره سپهر بوده اما قطاری که سوار شدیم، متعلق به شرکت رجا بود. برخی از مسافران که قبلا با قطارهای رجا سفر کرده بودند، بیان کردند که معمولا این قطار با چنین مشکلاتی روبه‌رو است. 

وی ادامه داد: پس از رسیدن به مقصد اعلام شد که مسافران می‌توانند ۵۰ درصد هزینه سفر خود را بعد از ۷۲ ساعت طی یک ماه از آژانس‌های مسافرتی دریافت کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

یک دیدگاه

  1. به نام خدا

    جناب آقای متقیان
    مدیرعامل محترم خبرگزاری ایسنا
    با سلام
    با عنایت به درج گزارشی در سرویس استان‌های خبرگزاری ایسنا (نمایندگی خراسان رضوی) با عنوان “تأخیر ۷ ساعته قطار رشت-مشهد” در مورخ ۱۶/۰۱/۹۸ با کد خبری ۹۸۰۱۱۶۰۴۷۶۵، ضمن ارائه توضیحات خواهشمند است دستور فرمایید مطابق قانون مطبوعات نسبت به انتشار پاسخ این شرکت در اسرع وقت اقدام مقتضی معمول فرمایند.
    احتراما به استحضار خوانندگان می رساند که قطار سپهر (۴ ستاره) متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجا بوده و شرکت دیگری قطار سپهر یا قطاری در مسیر رشت-مشهد ندارد، پس ذکر این نکته که بلیت قطار ۴ ستاره سپهر خریداری شده اما قطاری که مسافر سوار شده متعلق به شرکت رجا بود ، موجب سردرگمی مخاطبان می‌شود که این موضوع در نگارش گزارش باید مورد دقت بیشتری قرار می‌گرفت.
    پیش از پرداختن به موضوع تأخیر قطار رشت-مشهد که همگی مربوط به نیروی کشش (لوکوموتیو) و مسایل سیر و حرکتی بوده و نه مربوط به قطار.با این حال ذکر این نکته ضروری است که در گزارش آمده بود که قطار مذکور در تاریخ ۱۵ فروردین از رشت حرکت کرده حال آنکه این قطار در تاریخ ۱۵ فروردین حرکت نداشت و حرکت آن در تاریخ ۱۴ فروردین از رشت آغاز شده است.
    کل تأخیر این قطار تا ایستگاه راه‌آهن تهران که ورود آن ساعت ۲۲ چهارشنبه بود، ۶۰ دقیقه به علت کندی سیر و تلاقی با سایر قطارها می‌باشد.
    قطار مذکور با ۱۲ دقیقه تأخیر به علت نرسیدن مسافرین از ایستگاه تهران به حرکت خود ادامه داده و در بلاک شاهرود به بسطام و ایستگاه بسطام به علت خرابی و تعویض لکوموتیو ۱۶۰ دقیقه (۴:۲۰ دقیقه تا ۷ صبح) توقف داشته است.
    مابقی توقف‌های قطار رشت-مشهد ۴۵ دقیقه (۸ تا ۸:۴۵ صبح) در ایستگاه ابریشم به علت خرابی علائم، ۱۲۰ دقیقه (۱۲:۲۰ تا ۱۴:۲۰ عصر) در بلاک ابومسلم-تربت به دلیل خرابی لکوموتیو بوده که نهایتاً قطار با حدود ۷ ساعت تأخیر در ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه وارد ایستگاه مشهد می‌شود.
    همانگونه که در جزئیات گزارش فوق ملاحظه می‌شود تمامی دلایل تأخیر به نیروی کشش (لکوموتیو) و مسایل سیر و حرکتی بر می‌گردد که هیچ یک تحت اختیار شرکت حمل و نقل ریلی رجا نمی‌باشد.
    باید به آگاهی مخاطبان و نگارنده این گزارش رساند که قطار ۴ ستاره سپهر رجا جزو جدید‌ترین قطارهای ناوگان ریلی مسافری کشور می‌باشد که دارای امکانات مطلوبی بوده و علیرغم بوجود آمدن مشکلات بالا در تأخیر رسیدن قطار به مقصد که خارج از مسؤولیت این شرکت بوده ولی همکاران این شرکت در قطار از مسافران عذرخواهی کرده و به صورت رایگان پذیرایی ناهار به عمل آوردند.
    بر اساس تعاریف عناوین شغلی، فردی که به عنوان مهندس قطار در قطار مشغول باشد عملا وجود نداشته و حتی موضوعی با عنوان درگیری در گزارش رئیس قطار به عنوان بالاترین مقام مسؤول در قطار ذکر و ثبت نشده است.
    طبق مقررات جاری صنعت ریلی مسافری، به مسافران این قطار ۵۰ درصد هزینه بلیت توسط آژانس‌های صادر کننده بلیت (به هزینه شرکت راه آهن ج.ا.ا) پرداخت می‌شود.

    برات اله صمدی راد
    مدیرکل دفتر مدیرعامل
    روابط عمومی و امور بین الملل

    رونوشت:
    سرکار خانم حیدری-سردبیر محترم سرویس استان‌های خبرگزاری ایسنا- جهت استحضار و دستور اقدام لازم
    سردبیر محترم سایت فراررو بازگشت به گزارش درج شده در مورخ ۱۶/۰۱/۹۸ با کد خبری ۳۹۵۳۹۲ جهت استحضار و دستور انتشار پاسخ
    سردبیر محترم سایت انتخاب بازگشت به گزارش درج شده در مورخ ۱۶/۰۱/۹۸ با کد خبری ۴۶۸۷۸۴جهت استحضار و دستور انتشار پاسخ
    سردبیر محترم پایگاه خبری و تحلیلی رکنا بازگشت به گزارش درج شده در مورخ ۱۶/۰۱/۹۸ با کد خبری ۴۶۷۴۳۹ جهت استحضار و دستور انتشار پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.