سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بیمارستان فرهیختگان با ۲۰۰ تخت وارد چرخه درمان خواهد شد
بیمارستان فرهیختگان با ۲۰۰ تخت وارد چرخه درمان خواهد شد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد :

بیمارستان فرهیختگان با ۲۰۰ تخت وارد چرخه درمان خواهد شد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به افتتاح سه بیمارستان این دانشگاه در سال جاری از جمله امام سجاد در تبریز، امام رضا در اردبیل و فرهیختگان در تهران خاطر نشان کرد: بیمارستان فرهیختگان با ۲۰۰ تخت خواب وارد چرخه درمانی خواهد شد.

افتتاح بیمارستان ۱۷۳تختخوابی در قم

به گزارش کسب و کار نیوز، محسن نفر در مراسم افتتاحیه بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز (یکشنبه ۲۱ بهمن) برگزار شد، ابتدا به آغاز به کار رشته پزشکی در دانشگاه آزاد پرداخت و توضیح داد: بعد از تأسیس دانشگاه در سال ۱۳۶۱، در خرداد ماه ۶۴ رشته پزشکی آغاز به کار کرد و بعد از آن واحد علوم پزشکی تهران و واحدهای متعدد دیگر تأسیس شد. این در حالی است که با ایجاد معاونت علوم پزشکی در سال ۸۶ بود که این رشته نظام منسجمی پیدا کرد و ساختار نویی روی کار آمد.

وی یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۵ شهر دانشکده پزشکی دارد و در شهرهای دیگر نیز ۵ دانشکده دندانپزشکی و ۳ دانشکده داروسازی تأسیس شده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که بیش از ۱۰۰ دانشکده پرستاری ومامایی نیز در استان‌های مختلف مشغول ارائه خدمات هستند گفت: آموزش پرستاران هر محل در منطقه خود ویژگی خوبی است که دانشگاه ارائه داد و از انتقال افراد به مرکز کشور جلوگیری کرده است.

نفر همچنین ظرفیت علوم پزشکی این دانشگاه را ۶۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف و ۱۸۸۹ عضو هئیت علمی و هزار تخت بیمارستانی اعلام کرد و افزود: در سال جاری نیز سه بیمارستان امام سجاد در تبریز، بیمارستان امام رضا در اردبیل و امروز نیز بیمارستان فرهیختگان را در تهران با ۲۰۰ تخت افتتاح کردیم که با دریافت پروانه بهره برداری وارد چرخه درمان خواهد شد.

وی تشریح کرد: طرح اولیه بیمارستان فرهیختگان در سال ۷۵ داده شده و عملیات ساختمانی آن در سال ۹۰ به پایان رسید. تجهیز بیمارستان از ۹۳ آغاز شد در حالی که تا سال ۹۵ کمتر از ۴۰ درصد آن پیش رفته بود، در سال ۹۵ تا ۹۶ فعالیت‌های عمرانی متوقف شد در حالی که از بهمن ماه جاری فرآیند راه اندازی شدت گرفت.

نفر در پایان با بیان این که بیمارستان فرهیختگان در ۱۰ طبقه و با ۴۳ هزار متر زیربنا ساخته شده اظهار کرد: این بیمارستان دارای بخش‌های عمومی و بخش‌های ویژه از جمله ICU و NICU ، بخش‌های جانبی همچون دیالیز، پزشکی هسته‌ای و شیمی درمانی اسکوپی و نیز کلاس‌های متعددی است که برای اهداف آموزشی طراحی شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.