صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هشدار آلمان نسبت به افزایش جاسوسی سایبری
هشدار آلمان نسبت به افزایش جاسوسی سایبری

هشدار آلمان نسبت به افزایش جاسوسی سایبری

رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان نسبت به افزایش خطر جاسوسی سایبری در کشورش یا فعالیت‌های سایبری که از سوی سایر کشورها علیه این کشور هدایت می‌شوند، هشدار داد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، مراسم معرفی معاونان توماس هالدنوانگ، رئیس جدید سازمان امنیت داخلی آلمان با حضور هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان در کلن برگزار شد.

توماس هالدنوانگ در این مراسم ضمن اشاره به افزایش خطر  فعالیت‌های جاسوسی سایبری در آلمان یا از سایر کشورهای جهان علیه آلمان گفت: ما از سوی سرویس‌های اطلاعاتی سایر کشورها تحت نظارت قرار داریم.

در این مراسم هالدنوانگ همچنین گفت که در کنار روش‌های معمول و شناخته شده جاسوسی مانند اعزام افرادی برای جمع‌آوری اطلاعات، خطر حملات سایبری نیز همچنان افزایش می‌یابد.

هالدنوانگ از ماه نوامبر گذشته ریاست سازمان امنیت داخلی آلمان را برعهده گرفته است.

وزیر کشور آلمان برای معرفی میشائیل نیمایر و سینان زلن، دو معاون جدید سازمان امنیت داخلی آلمان و شرکت در مجمع‌عمومی این سازمان در مراسم کلن حضور داشت.

دویچه‌وله گزارش داد، با معرفی دو معاون جدید رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان، انتخاب مسئولان جدید این نهاد به پایان رسیده است.

هانس گئورگ ماسن، رئیس پیشین برکنار شده سازمان امنیت داخلی آلمان، به دلیل «ملاقات‌های دوستانه و توصیه‌ها و سفارش‌هایی که به سران یک حزب راست‌گرا کرده بود»، از سوی افکار عمومی آلمان و رسانه‌های این کشور مورد انتقادهای شدید قرار گرفت. اظهارات او در تردید در زمینه اصالت ویدئوهای تعقیب خارجی‌ها در حاشیه تظاهرات راست‌گرایان افراطی در شهر کمنیتس نیز نگرانی‌های زیادی را برانگیخت. این موضع‌گیری‌ها باعث برکناری رئیس و چند تن از مسئولان اداره امنیت داخلی آلمان شد.

طبق قوانین آلمان، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان اجازه ندارد در مسائل سیاسی دخالت کند. او و سازمان زیر نظر او باید بی‌طرف باشند و مستقل عمل کنند.

هورست زهوفر ضمن اعلام حمایت سیاسی از مسئولان جدید سازمان امنیت داخلی آلمان، نسبت به در اختیار قراردادن امکانات مالی و تأمین پرسنل کافی برای این سازمان اطمینان داد.

زهوفر تأکید کرد که کارکنان سازمان امنیت داخلی آلمان وظایف و سهم خود را در حفظ حاکمیت قانون و دموکراسی و برقراری امنیت در آلمان بسیار خوب انجام داده‌اند.

او امنیت موجود در آلمان را در تاریخ این کشور بی‌نظیر خواند و گفت که اداره حراست از قانون اساسی آلمان همچنان به وظیفه خطیر خود در حفظ این امنیت ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
دبیر: اسدی

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.