صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / سایت های تک صفحه ای، ترندی جدید و جذاب در طراحی سایت
سایت های تک صفحه ای، ترندی جدید و جذاب در طراحی سایت

سایت های تک صفحه ای، ترندی جدید و جذاب در طراحی سایت

امروزه اینترنت و فضای مجازی فرصتی عالی و کم هزینه را برای انواع کسب و کارها فراهم کرده تا صدای خود بدون محدودیت زمانی و مکانی به مخاطبان و مشتریان خود برسانند. بنابراین ساخت سایت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی مهمترین نیاز امروزی هر کسب و کاری است.

این روزها یکی از ترندهای طراحی سایت، طراحی سایت تک صفحه‌ای است که توجه کاربران بسیاری را جلب کرده است. از این رو کسب و کارهای زیادی طراحی سایت شرکتی و یا صفحه شخصی خود را به صورت تک صفحه‌ای انجام می‌دهند.

اجازه دهید در ابتدا توضیح دهیم که این نوع طراحی چیست و سپس نکاتی که در این نوع طراحی باید در نظر بگیرید را بررسی کنیم.

طراحی سایت تک صفحه‌ای چیست؟
سایت‌ها معمولا به شیوه منو دار و صفحه‌بندی شده طراحی می‌شود. یعنی یک صفحه اصلی دارند که با کلیک روی منو به صفحات دیگر وب سایت هدایت می‌شوید. اگرچه این روش ساخت سایت مرسوم است اما از روش جدید دیگری هم برای طراحی سایت حرفه ای و یا صفحه شخصی خودتان می‌توانید استفاده کنید؛ طراحی سایت تک صفحه‌ای.

به این معنا که کل محتوای وب سایت شما تنها در یک صفحه نمایش داده می‌شود. بنابراین با کلیک روی هر یک از عناصر منو، به جای اینکه به صفحه دیگری از وب سایت منتقل شوید، به بخشی از همان صفحه اصلی منتقل خواهید شد.

مزایا و معایب طراحی سایت تک صفحه‌ای
این روش طراحی وب سایت در کنار سادگی برای برنامه نویس، زیبایی خاصی دارد و تاثیر بیشتری روی کاربر می‌گذارد. طراحی چنین وب سایت‌ هایی به زمان کمتری نیاز دارد؛ همچنین اطلاعات را به سریع‌ترین شکل ممکن در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. بعلاوه استفاده از این روش طراحی وب سایت باعث می‌شود مشکلات شما با طراحی ریسپانسیو هم کمتر شود.

البته در کنار تمامی این مزایا، باید بدانید که وب سایت‌های تک صفحه‌ای به دلیل ماهیتی که دارند، طولانی می‌شوند و نیاز است که کاربر اسکرول زیادی انجام دهد. بنابراین باید این وب سایت‌ها را به نحوی جذاب و گیرا طراحی کنید که مخاطب از اسکرول کردن در وب سایت شما خسته نشود.

طراحی سایت تک صفحه‌ای مناسب چه بیزنس‌هایی است
اگرچه طراحی سایت تک صفحه‌ای این روزها ترند بازار شده‌ است، اما قبل از هر چیز باید ببینید که آیا این نوع طراحی مناسب کسب و کار شما هست یا نه. اگر در وب سایت خود محتوای کوتاهی دارید و یا اینکه خدمات شما چندان گسترده نیست که نیاز به دسته‌بندی داشته باشد، طراحی تک صفحه‌ای دقیقا مناسب شماست.

اما اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید که در دسته‌بندی‌های مختلف، محصولاتی را ارائه می‌دهید، اصلا به سراغ این نوع طراحی نروید.

نکاتی ضروری در طراحی وب سایت‌های تک صفحه‌ای
استفاده هوشمندانه از تصویر و متن
در طراحی چنین وب سایت‌ هایی، جذابیت حرف اول را می‌زند. بنابراین باید در کنار انتخاب متنی که علاوه بر کوتاهی، کاملا منظور شما را منتقل کند و جذاب باشد، از تصاویر باکیفیت و زیبا و مرتبط استفاده کنید.

همچنین خوانایی از فراموش نکنید. متن‌های وب سایت را به صورت کوتاه، خوانا، بولت گذاری شده با چینش مرتب، در کنار تصاویر قرار دهید تا یک وب سایت کاملا تمیز و مرتبی داشته باشید.

داستان سرایی کنید
ساخت سایت آن هم در یک صفحه و اسکرول طولانی ممکن است برای کاربر خسته‌کننده باشد بنابراین اینجاست که نقش داستان سرایی مهم‌تر از همیشه می‌شود. در طراحی این نوع وب سایت‌ ها، هر بخش از وب سایت باید مثل قسمتی از یک داستان باشد که پشت سر هم و مرتب به کاربر نشان داده می‌شود و این تصاویر هستند که به داستان شما جان می‌بخشند.

منو را در بالای وب سایت سنجاق کنید
برای اینکه کاربر بعد از اسکرول‌های طولانی راحت‌تر بتواند به هر یک بخش‌های وب سایت شما دسترسی داشته باشد، منو را در بالای وب سایت سنجاق کنید.

همچنین می‌توانید از دکمه‌ای در کنار وب سایت استفاده کنید که کاربر را به بالای وب سایت ببرد. به این ترتیب کاربر راحت‌تر می‌تواند در سایت شما گردش کند.

فوتر را فراموش نکنید
فوتر آخرین قسمت در همه وب سایت‌ هاست که شامل اطلاعات مهمی از جمله راه‌های ارتباطی با شما، اطلاعات تماس، آدرس فیزیکی شرکت، ساعات کاری و… است. بنابراین در طراحی وب سایت تک صفحه‌ای قرار دادن فوتر در آخرین بخش وب سایت لازم است.

کلام آخر
اگر نیاز به طراحی هر نوع وب سایت از جمله یک وب سایت تک صفحه ای دارید سایت ساز و فروشگاه ساز سی می پلاس، یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه‌ها برای شماست؛ با استفاده از این سایت ساز، شما می‌توانید تمام مراحل طراحی و راه اندازی وب سایت خود را فقط با استفاده از قابلیت درگ اند دراپ (Drag and Drop) یعنی تنها با کشیدن المان‌های مختلف به داخل صفحه انجام دهید و قالب وب سایت و یا سایت فروشگاهی خود را به سرعت و بدون نوشتن یک خط کد و فقط با استفاده از یک ویرایشگر بصری طراحی کنید.

سایت ساز و فروشگاه ساز سی می پلاس

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …