سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / همکاری «جایکا» با ایران برای کنترل آلودگی هوا با وجود همه تحریم ها
همکاری «جایکا» با ایران برای کنترل آلودگی هوا با وجود همه تحریم ها

همکاری «جایکا» با ایران برای کنترل آلودگی هوا با وجود همه تحریم ها

رییس دفتر سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) گفت: جایکا معتقد است که در چنین شرایطی بسیار مهم است که اقدامات منجر به غلبه بر مسائل جهانی برای حفظ روند توسعه جهان را ادامه دهد.

تجهیزات آلودگی

به گزارش کسب و کار نیوز کوبا یاشی در مراسم رونمایی از اولین بخش دستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اهدایی دولت ژاپن به ایران اظهار کرد: این پروژه به‌طور رسمی در جولای سال ۲۰۱۷ آغاز شد و در این مدت جهان و شرایط مربوط به ایران هم به‌طور قابل توجهی تغییر کرده است.

رئیس دفتر سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) با اشاره به اینکه آگاهی از منبع آلودگی هوا در شهر تهران یک مسئله حیاتی است تصریح کرد: دستگاه‌های نمونه‌بردار ذرات در حجم‌های بزرگ و کوچک – که با ارزش کلی ۳۰۰ هزار دلار از ژاپن ارسال شده‌اند – قادر خواهند بود که منشأ انتشار و انواع آلاینده‌های هوا در تهران را تحلیل کنند.

کوبا یاشی در ادامه اظهار کرد: ما بر این باوریم که نتایج حاصل از به‌کارگیری فناوری‌های ژاپنی منجر به تدوین سیاست‌های جدید و اقدامات ضروری مرتبط با آلودگی هوا در سطوح شهری و ملی برای دستیابی به آینده‌ای پاک و پایدار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم که این پروژه مشترک بین متخصصان ایرانی و ژاپنی که مربوط به بهبود سیستم‌های کنترل کیفیت هوا است زمینه ساز انتقال دانش و توانایی فنی انباشته شده از تهران به دیگر شهرهای ایران شود، اظهار کرد: از تلاش‌های صورت گرفته توسط سازمان‌های مرتبط با پروژه از جمله شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، اداره کل محیط زیست استان تهران و وزارت امور خارجه قدردانی می‌کنم.

همچنین وحید حسینی – مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران – درباره تاثیر تحریم‌ها بر پروژه‌های کاهش آلودگی هوای تهران گفت: قطعا تحریم‌ها در همکاری‌ها اختلال ایجاد می‌کند ولی ما عزم جدی داریم که سوء نیت‌ها را برطرف کنیم. دولت ژاپن نیز در این زمینه عقب‌نشینی نکرده است. تنها با برخی از شرکت‌های خصوصی مشکل داریم که دولت ژاپن قول داده‌ است آن‌ها را را حل کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.