چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / اعداد و ارقام اقتصادی در هفته‌ دوم شهریور ۱۳۹۷
اعداد و ارقام اقتصادی در هفته‌ دوم شهریور ۱۳۹۷

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته‌ دوم شهریور ۱۳۹۷

آمار اشتغال در آمریکا، نرخ تورم در ترکیه و اتحادیه اروپا، نرخ رشد اقتصادی منطقه یورو، ارزش بازار شرکت آمازون و رشد بهره‌وری در آمریکا، مهم‌ترین اعداد و ارقام اقتصادی در هفته گذشته را تشکیل می‌دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه نمود:

۲۱۷ میلیون نفر

بانک جهانی: بلایای طبیعی سالانه زندگی ۲۱۷ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهند که در این میان اقشار کم‌درآمد متحمل بیشترین آسیب می‌شوند.

۲٫۵ میلیارد نفر

بانک جهانی: در ۳۵ سال آینده ۲٫۵ میلیارد نفر به جمعیت شهرنشین جهان افزوده خواهد شد.

۱٫۵ درصد

بانک جهانی: تنها ۱٫۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشورهای درحال‌توسعه و اقتصادهای نوظهور صرف تأمین اجتماعی می‌شود.

۳۹ درصد

بانک جهانی: ۳۹ درصد از افراد زیر خط فقر مطلق کسانی هستند که هیچ‌گونه تحصیلات رسمی ندارند.

۲۰۱ هزار شغل

سی‌ان‌ان مانی: اقتصاد آمریکا در ماه گذشته میلادی ۲۰۱ هزار شغل جدید ایجاد کرده است. نرخ بیکاری این کشور نیز کماکان در کف تاریخی خود (۳٫۹ درصد) قرار دارد.

۱ میلیارد دلار

سی‌ان‌ان مانی: شرکت آمریکایی فیس‌بوک قصد دارد برای راه‌اندازی اولین دیتاسنتر خود در قاره آسیا، ۱ میلیارد دلار هزینه کند. این دیتاسنتر در کشور سنگاپور احداث خواهد شد.

۱۳۰ میلیارد دلار

سی‌ان‌ان مانی: چین از سال ۲۰۰۰ تاکنون حدود ۱۳۰ میلیارد دلار به کشورهای آفریقایی وام داده است.

۱ تریلیون دلار

رویترز: در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس نزدک در نیویورک، ارزش بازار شرکت آمازون از مرز ۱ تریلیون دلار گذشت تا این شرکت پس از اپل به دومین شرکت ۱ تریلیون دلاری تاریخ بازارهای بورس آمریکا بدل شود.

۲۰۳ هزار نفر

بلومبرگ: تعداد افراد متقاضی بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته پایانی ماه جولای حدود ۲۰۳ هزار نفر گزارش شده است که کمترین میزان آن در ۴۹ سال اخیر به شمار می‌رود.

۵۰٫۱ میلیارد دلار

بلومبرگ: وزارت بازرگانی آمریکا کسری تراز تجاری این کشور در ماه جولای را ۵۰٫۱ میلیارد دلار اعلام کرد که نسبت به ماه قبل از آن ۹٫۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۱۲۰ میلیارد دلار

بلومبرگ: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، از شرکت‌های بزرگ این کشور خواسته است ظرف ۶ سال آینده به‌منظور رونق بخشیدن به اقتصاد کشورشان دست کم ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنند. دولت روسیه به‌تازگی طرح افزایش مالیات شرکت‌ها را بایگانی کرده است.

۰٫۴ درصد و ۲٫۱ درصد

یورو استات: مجموع تولید ناخالص داخلی کشورهای منطقه یورو در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۰٫۴ درصد نسبت به سه‌ماهه اول سال و ۲٫۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

۴ درصد

یورو استات: نرخ تورم تولیدکننده در کشورهای منطقه یورو طی ماه جولای ۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد داشته است.

۳۶ درصد

یورو استات: در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ سطح عمومی قیمت‌ها در اتحادیه اروپا ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

۱۷٫۹ درصد

فایننشال تایمز: نرخ تورم ترکیه در ماه آگوست نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۱۷٫۹ درصد گزارش شده است.

۶۰ درصد

ای‌مارکتر (eMarketer): شرکت‌های انگلیسی بیش از ۶۰ درصد از هزینه تبلیغات رسانه‌ای خود را به رسانه‌های دیجیتال اختصاص می‌دهند.

۴۲ میلیارد دلار

استاتیستا: انتظار می‌رود در سال جاری میلادی ارزش بازار تحویل آنلاین مواد غذایی در چین به ۴۲ میلیارد دلار برسد. چین بزرگترین بازار تحویل آنلاین مواد غذایی جهان را در اختیار دارد.

۲٫۹ درصد

اداره آمار وزارت کار آمریکا: نرخ بهره‌وری در آمریکا طی سه‌ماهه دوم سال جاری ۲٫۹ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …