سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / روبات ها در چین کنفرانس برگزار می کنند
روبات ها در چین کنفرانس برگزار می کنند

روبات ها در چین کنفرانس برگزار می کنند

روبات ها در چین کنفرانس برگزار می کنند. این کنفرانس جهانی در پکن انجام می شود. در جریان این کنفرانس جدیدترین دستاوردهای فناوری در حوزه روباتیک در پایتخت چین به نمایش گذاشته شد.

در کنفرانس روبات ها چه گذشت؟
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، ماجرای کنفرانس روبات ها از این قرار این کنفرانس که با حضور ۳۰۰ مهندس، دانشجو و کارآفرین کنفرانس جهانی روبات / World Robot Conference از ۱۵ اوت در پکن شروع‌شده و تا ۱۹ اوت ادامه دارد.

جدیدترین رو بات‌ها، هوش مصنوعی، اتوماسیون و «ربات و سیستم‌های کنترل»؛ موضوعات محوری امسال این کنفرانس است که ۲۸ مرداد به پایان می‌رسد.

روبات های شاخص این کنفرانس شامل چه مواردی است؟
_روبات کپی شده از شخصیت Monkey King

_رقابت BCI و ژل مخصوص برای اتصال به مغز

_روبات آلمانی ساخت festo به شکل خفاش

_روبات بسکتبالیست شبیه یائو مینگ، بازیکن معروف

_واکنش تعریف شده روبات به تلفن زدن یک کاربر

_ماهی روباتیک در حال شنا

_روبات سازنده نوشیدنی

_روبات اگزواسکلتون و آینده سربازان روباتیک در جنگ

_روبات پلیس

_فوتبال بازی روبات ها

_ربات P-Care

_مسابقه رباتیک در سطح دانشجویی

_روبات های UBTECH که با آهنگ می‌رقصند

_روبات امنیتی در نقش مامور اطلاعات!

_روباتی که گیتار می‌زند

_دست ریاتیک در حال بلندکردن خودرو

_خوشنویسی توسط روبات

سرمایه گذاری ژاپنی ها در حوزه روباتیک
دولت ژاپن در پی افزایش استفاده از تکنولوژی ربات‌ها برای مراقبت از سالمندان این کشور است تا به واسطه این ربات‌ها بر کمبود تعداد پرستاران در این کشور غلبه کند.

با افزایش جمعیت سالمندان در ژاپن، برآورد می‌شود که این کشور تا سال ۲۰۲۵ میلادی با کمبود ۳۷۰ هزار پرستار برای افراد مسن مواجه شود.

به همین منظور دولت ژاپن کارزاری را آغاز کرده تا ربات‌های پرستار مورد پذیرش مردم قرار گیرند و به این ترتیب شکاف پیش رو در حوزه نیروی کار پرستاران را به این وسیله پر شود.

پژوهشگرانی که روی این ربات‌ها کار می‌کنند تلاش دارند روبات‌هایی طراحی کنند که کارهای ساده‌ای مانند انتقال افراد سالمند از تختخواب به صندلی چرخدار یا انتقال این افراد به حمام را انجام دهند.

با این حال برنامه دولت گستره وسیع‌تری از فعالیت‌ها را برای این ربات‌ها در نظر گرفته است و فهرستی از نیازهایی را که باید ربات‌ها برای آنها طراحی شوند منتشر کرده است. در این فهرست ربات‌هایی درخواست شده است که بتوانند پیش‌بینی کنند احتمالا چه زمانی سالمندان نیاز به توالت دارند.

دکتر هیروشیزا هیروکاوا مدیر تحقیقات نوآوری روباتیک در انستیتو ملی علوم و تکنولوژی پیشرفته ژاپن می‌گوید:‌ «هدف این پروژه، کاهش فشار کار بر پرستاران و افزایش استقلال فردی سالمندانی است که هنوز در خانه‌هایشان زندگی می‌کنند.»

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.