چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / سلیمی: با یک‌صدایی در سیاست خارجی هیچ‌کس توانایی تهدید ایران را نخواهد داشت
سلیمی: با یک‌صدایی در سیاست خارجی هیچ‌کس توانایی تهدید ایران را نخواهد داشت

سلیمی: با یک‌صدایی در سیاست خارجی هیچ‌کس توانایی تهدید ایران را نخواهد داشت

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: در مسائل مربوط به امنیت ملی و مسائلی که منافع ملی را تحت تاثیر قرار می‌دهد باید صدایی واحد داشته باشیم.

اصغر سلیمی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، اصغر سلیمی، با اشاره به موضع رییس جمهور نسبت به آمریکا در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، اظهار داشت: انتظار ما از رییس جمهور همین اعلام موضع بود. در قرآن نیز اشاره شده که با دشمنان باید با شدت برخورد کرد و با دوستان باید مهربان باشیم.

وی در ادامه گفت: صحبت‌های آقای رییس جمهور با صحبت‌های مقام معظم رهبری در یک مسیر بود و می‌تواند منجر به وحدت و همدلی در کشور شود. ما باید بتوانیم در بین خودمان مشکلات را حل کنیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: تیم اقتصادی دولت امروز قدرت اجرایی کافی ندارد و انتظار می‌رود رییس جمهور تغییری در کابینه و تیم اقتصادی خود ایجاد کند. با توجه به این‌که آقای رییس جمهور توانایی لازم را دارد می‌تواند از همه ظرفیت‌ها، شخصیت‌ها و گرایش‌ها استفاده کند تا از این گردنه نیز عبور کنیم.

سلیمی تصریح کرد: کشور ایران از زمان قدیم مرکز قدرت در جهان بوده است. اکنون نیز با توجه به موقعیت ژئوپلیتیکی جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و انقلاب اسلامی که ایران را به کشوری مستقل تبدیل کرده است ما این قدرت را داریم که اگر کشورها بخواهند با ما روابط اقتصادی و اجتماعی خوبی داشته باشند نقش تاثیرگذاری را ایفا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما در یک چهار راه ارتباطی قرار داریم. کشور ما با ۱۵ کشور مرز مشترک دارد و با ۲۵ کشور می‌تواند به طور غیرمستقیم ارتباط داشته باشد. خیلی از منابع نفتی، گازی و معدنی در درون کشور ما جای دارد و شاهراه‌های اقتصادی از مرزهای کشور ما عبور می‌کند لذا جمهوری اسلامی ایران این توانایی را دارد که اگر منافع خودش به خطر بیفتد بر روی منافع دیگر کشورها نیز تاثیر بگذارد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی اظهار کرد: مادر جنگ‌ها و مادر صلح‌ها تعبیر درستی برای کشور ایران است. ما مردمی هستیم که زیر بار زور نمی‌رویم و نخواهیم رفت. ان‌شاءالله با وحدت و همدلی در کشور و یک صدایی در سیاست خارجی هیچ کشوری توانایی تهدید ما را نخواهد داشت.

سلیمی ادامه داد: ما در زمان جنگ تحمیلی با ۸۰ کشور به صورت غیرمستقیم جنگیدیم و آنها نتوانستند ما را به زانو درآورند و در آینده نیز نخواهند توانست، چرا که توانایی نظامی ما امروز بالاتر است و تعهد جوانان ما همانند سابق است.

وی با اشاره به این‌که «رییس جمهور گفتند که ما به دنبال اصلاح روابط با عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین هستیم» اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند باید ارتباط گسترده‌ای با جهان داشته باشیم، قطعا ما باید با همسایگانمان رابطه بهتری برقرار کنیم، چرا که دارای منابع مشترکی هستیم. دشمنان از شکاف بین ما استفاده می‌کنند. اگر ما بتوانیم این شکاف را کمتر کنیم دیگر آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند تاثیر چندانی داشته باشند. باید رابطه‌مان با سایر کشورها با سیاست منجسم و مصلحت بهبود یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.