صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / دیار باقی، سکانس ابدی ملک مطیعی
دیار باقی، سکانس ابدی ملک مطیعی

ناصر ملک مطیعی شامگاه جمعه در 88 سالگی در گذشت.

دیار باقی، سکانس ابدی ملک مطیعی

پرتره های سیاه و سفید ناصر ملک مطیعی با همان ابروهای گره خورده و کلاه مخملی کمی کج ، تصویر اکثر متن های تسلیت در شبکه های اجتماعی است و کمتر کسی می خواهد تصاویر رنگی و بی کلاه آخرین روزهای فرمان سینمای ایران را در سفر دیار باقی با سکانس ابدی به یاد آورد.

پرتره های سیاه و سفید ناصر ملک مطیعی با همان ابروهای گره خورده و کلاه مخملی کمی کج ، تصویر اکثر متن های تسلیت در شبکه های اجتماعی است و کمتر کسی می خواهد تصاویر رنگی و بی کلاه آخرین روزهای فرمان سینمای ایران را در سفر دیار باقی با سکانس ابدی به یاد آورد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ؛ ناصر ملک مطیعی بازیگر سینمای ایران که از هفته گذشته به دلیل نارسایی کلیه و تنگی نفس در بیمارستان بستری شده بود شامگاه جمعه در ۸۸ سالگی در گذشت.
فضای اینستاگرام بازیگران، ورزشکاران، هنرمندان و هر آنکه ناصر را در پلانی به خاطر دارد در این اشتراگ گذاری تسلیت های مجازی همراه است.
اکثر تصاویر اختصاص به دورانی دارد که پرده نقره ای سینما مکانی بود برای نشان دادن مردانگی و لوطی گری های مردان فیلم فارسی و گویی هیچ کس نمی خواهد ناصر را به جلوتر از آن تاریخ راه بدهد؛ در زمانه ای که لوکیشن او نه در سینما که در واقعیت زندگی از املاک و قنادی سر در آورد.
احوالات روزهای آخر ناصر ملک مطیعی از شایعه عدم پخش برنامه های تلویزیونی که ضبط شده بود تا انتشار چهره تکیده این روزهای قهرمان تنومند فیلم فارسی های آن روزها، سبب شده است تسلیت ها در فضای اینستاگرام به سمت گلایه ها سنگینی کند.
اصغر فرهادی برنده اسکار ضمن عرض تسلیت به مردم و سینمای ایران در اینستاگرام خود نوشته است : این مرد بزرگ امروز زندگی را بدرود گفت. در اوج احترام و محبوبیتی که برازنده و شایسته شخصیت مردم‌ دوست، بلند نظر و فرهیخته‌اش بود. یادش برای همیشه به نیکنامی در این سرزمین باقی خواهد ماند.
جعفر پناهی، کارگردان برجسته ایرانی با انتشار ویدئویی از آقای ملک مطیعی در صفحه اینستاگرام خود به مرگ این هنرمند قدیمی واکنش نشان داده و نوشته است : رفت و به آرزویش که دیده شدن (دوباره) بر پرده سینما بود نرسید.
پرویز پرستویی ضمن تسلیت به خانواده و جامعه هنر ایران تسلیت ویژه ای به بهروز وثوقی همبازی وی در فیلم قیصر گفته است و نوشته : قیصر داداش فرمونت رفت.
علی پروین با انتشار تصویری از خود در کنار ملک مطیعی که گرد پیری سیاهی موهایشان را سفید کرده، نوشته است : روحش شاد و یادش گرامی.
احسان خواجه امیری با انتشار تصویری از ملک مطیعی در کنار محمدعلی فردین بازیگر هم نسل وی نوشته است : مردهای بزرگ یکی پس از دیگری دارن میرن. ما موندیم و حسرت یه روز خوب. مطمئنیم با این همه دلی که شاد کردین روحتون شاد خواهد بود.
علی دایی با انتشار تصویری غمگین از ملک مطیعی که پیراهن و شال گردن سیاه بر گردن دارد، نوشته است : خبر تلخ پر کشیدن ناصرخان ملک مطیعی ایران را ماتم زده کرد. کاش قدر این بزرگان را بیشتر می دانستیم، روحش شاد و یادش همیشه جاودانه.
حمید فرخ نژاد تصویری از گفتگوی خود با ناصر ملک مطیعی منتشر کرده و نوشته است : دل شکسته رفتی فرمون خان.
رامبد جوان با انتشار تصویری خندان از خود در کنار چهره جدی ملک مطیعی نوشته است : ناصر خان رفت، تسلیت به هممون.
نوید محمد زاده نوشته است : قابی ماندگار، حک شده در قلب مردم، افسوس٫
امین حیایی عکسی از آخرین روزهای ملک مطیعی بر روی تخت بیمارستان منتشر کرد و نوشته است : درد تنها واژه ای ست که با نگارش عمقش مشخص نخواهد شد بلکه از راه که می رسد خاطره هایت را زنده می کند و به یکباره در قلبت سوزش آن را احساس می کنی و امشب با نهایت دردی که در سینه داریم به سوگ هنرمندی خواهیم نشست که با رفتنش به ما ثابت کرد قدر آن ها را نمدانیم و یکی پس از دیگری در کنج دلتنگی هایشان آسمان هنر را ترک می کنند.
باران کوثری بازیگر سینما نوشته است : فرمون فرمون که می‌ گن این آقاست، سلطان این آقاست، استاد این آقاست، جاودان که می‌ گن این آقاست، هر جا که باشه یه مرد بود ، یه مرد …
محسن کیایی با انتشار تصویری از میان سالی ملک مطیعی نوشته است : فرمان از دستمان خارج شد حال سینما به کدام سمت می رود بی فرمان.
علی کریمی عضو سابق تیم ملی فوتبال ایران نوشته است: ‘روحت شاد فرمون خان، سفر سلامت'.
گوهر خیراندیش تصویری از آخرین گفتگوهای ملک مطیعی با یک تلویزیون اینترنتی منتشر کرد و نوشته است: فراموش نمی کنم لحظه ای را که در مقابل ات نشستیم و تو بجای دیالوگ فیلم حرف دلت را زدی و همه را شگفت زده کردی و اشک امان همه را بریده بود و همین صحنه بی تکرار ثبت شد. ناصرعزیز پیشکسوتانی همچون شما ، فردین ، بهروز وثوقی، و بقول پرویز پرستویی پنج تن سینمای ایران عزت الله انتظامی ، جمشید مشایخی ، علی نصیریان، داوود رشیدی و محمدعلی کشاورز، اساتید بی تکراری هستید که تا همیشه در قلب مردم خواهید بود.
مهناز افشار با انتشار تصویری شعری از فرهاد در فیلم رضا موتوری را منتشر کرده است : قیصر کجایی که داش فرمون هم رفت.
رضا صادقی با انتشار تصویری سیاه سفید از دوران جوانی ملک مطیعی نوشته است : هیچوقت درک نکردم تقدیر رو. همین امشب من، نیکان و و بابک صحرایی در مورد قطعه موسیقی صحبت کردیم که چگونه می توانیم با اجرای آن ناصرخان را خوشحال کنیم.
داریوش فرضیایی که با نام عمو پورنگ شناخته شده است با انتشار تصویری که دستان ملک مطیعی را بر تخت بیمارستان می فشارد نوشته است : هرگز فراموش نمی کنم جمله ای رو که بهم گفتید : «توی برنامه صبحگاهی شبکه ۳ مصاحبه ات رو دیدم که برای گریه می کردی ، آفرین پسر که به فکر مادرتی».
ناصر ملک مطیعی علاوه بر بازی در حدود ۱۰۰ فیلم و سریال، سابقه نویسندگی و تهیه کنندگی سینما را نیز در کارنامه داشت و می توان به قیصر (مسعود کیمیایی)، سه‌ قاپ (زکریا هاشمی) و طوقی (علی حاتمی) اشاره کرد و آخرین بار در فیلم «نقش نگار» در سال ۱۳۹۲ ایفای نقش کرد.

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …