صفحه اصلی / فرهنگی / ضرر میلیون دلاری فوران آتشفشان به گردشگری هاوایی
ضرر میلیون دلاری فوران آتشفشان به گردشگری هاوایی

فوران آتشنفشان کیلاویا در هاوایی

ضرر میلیون دلاری فوران آتشفشان به گردشگری هاوایی

فوران آتشنفشان در هاوایی تاکنون ضرر چندین میلیون دلاری را برای صنعت گردشگری این جزیره بزرگ آمریکایی رقم زده است.

فوران آتشنفشان در هاوایی تاکنون ضرر چندین میلیون دلاری را برای صنعت گردشگری این جزیره بزرگ آمریکایی رقم زده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ، فعالیت آتشفشان «کیلاویا» در جزایر هاوایی ایالات متحده آمریکا علاوه بر این که زندگی و فعالیت ساکنان منطقه را دچار مشکل کرده است، موجب شده شمار توریست‌های این منطقه مهم گردشگری تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند و از ماه می تا جولای ۵ میلیون دلار زیان به صنعت گردشگری وارد کرده است.

یورونیوز نیز گزارش کرده تاکنون بسیاری از مردم منطقه خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و مقامات آمریکایی قصد دارند تا هزاران نفر دیگر از ساکنان مناطق تحت خطر را پیش از آنکه گدازه‌ها به منازل آنها برسد، تخلیه کنند.

فعالیت این آتشفشان سبب نابودی ده‌ها خانه و جاده شده است. در همین راستا صلیب سرخ آمریکا اعلام کرد که بخشی از افرادی که خانه‌هایشان را در جریان این واقعه از دست داده‌اند، در پناهگاه‌های خود اسکان خواهد داد.

رزرو هتل‌ها برای فعالیت‌های گردشگری دیگر نیز مختل شده و برخی از کشتی‌های تفریحی تصمیم گرفتهاند حتی به کرانه غربی جزیره که در فاصله ۸۰ مایلی (۱۲۹ کیلومتری) آتشفشان قرار دارد نیز وارد نشوند.

صنعت گردشگری یکی از بزرگترین صنایع در جزیره هاوایی و یک عامل مهم اقتصادی در این منطقه است. این جزیره در میان مجمع‌الجزاریر هاوایی بیشترین رشد گردشگری را در سال گذشته به خود اختصاص داد. توریست‌های بین‌المللی در سال گذشته در مجموع ۲٫۵ میلیارد دلار در این جزیره هزینه کردند.

همچنین مطالعه کنید:

لیست غذاهای خراب نشدنی برای سفرهای بین شهری

صرف نظر از وجود رستوران‌هایی که غذای خوش طعم و باکیفیت ارائه می‌دهند، بیشتر ما …