صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بررسی حذف یارانه در بیمه رانندگان تاکسی در مجمع نمایندگان تهران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی موضوعات و مسائل مطرح شده در جلسه امروز بعد از ظهر مجمع نمایندگان تهران را تشریح کرد.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: موضوع حذف یارانه سهم دولت در بیمه رانندگان تاکسی امروز با حضور مسئولین مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مجموعه سازمان تاکسیرانی می‌گوید حدود 80 هزار تاکسی در تهران وجود دارد که سالانه 5000 دستگاه از چرخه خارج و 5000 وارد می‌شود و یارانه‌ای که در حال حاضر قطع شده مربوط به کسانی است که سالانه وارد خطوط تاکسیرانی می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین توضیح داد: درحال حاضر نیز سهم یارانه بنزین تاکسی‌ها قطع شده و این موجب افزایش هزینه‌های تاکسیران‌ها شده است و در نهایت مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد و تاکسیران‌ها می‌گویند با وجود این شرایط چه تفاوتی بین ما و رانندگان شخصی که مسافرکشی می‌کنند وجود دارند.

طلا خاطر نشان کرد: مجموعه مدیران معتقدند این شرایط به دلیل اختیاری است که به دولت داده شده و این احتمال وجود دارد سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه کل 80 هزار تاکسی را کنسل کند و مبلغ مورد نظر توسط شهرداری‌ها پرداخت شود که البته وضع مالی شهرداری‌ها نیز خوب نیست و نهایتا بنا شد مجمع نمایندگان تهران با بانک مرکزی و آقای نوبخت مکاتباتی داشته باشد تا سهمی از تسهیلات خرید خودرو به ناوگان خودروهای فرسوده تاکسیرانی اختصاص یابد.

این نماینده مجلس همچنین از بررسی مشکلات ساکنان و کسبه پیاده راه خیابان 17 شهریور در جلسه امروز خبر داد و افزود:‌ در چند ماه گذشته مجمع نمایندگان تهران این موضوع را با حضور مسئولین مربوطه مورد بررسی قرار داده بود و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اقدامات انجام شده تاکنون رضایت اهالی منطقه را جلب نکرده و مشکلات آن‌ها حل نشده است.

وی در پایان گفت:‌ از نظر من مجمع نمایندگان تهران بهترین راهکار این است که از خیابان صفا به پایین اجازه تردد داده شود تا مشکلات موجود حل و فصل شود که باید در این رابطه بررسی‌های بیشتری انجام گیرد.