صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

«کسب‌وکار» از راه‌اندازی استارتاپ سفارش آنلاین کیک گزارش می‌دهد

کیک طراحی کنید جایزه بگیرید

لذت گشت وگذار درفروشگاه‌ها هنگام انتخاب کالا، لمس فیزیکی اجناس ومعاشرت و آشنایی با افراد مختلف از جمله مهم‌ترین دلایلی است که انسان از خرید لذت می‌برد.

شایلی قرایی
 البته این کار مستلزم صرف وقت و انرژی است که این روزها با توجه به مشغله زندگی شهری، همیشه در خودمان سراغ نداریم. به علاوه خیلی وقت‌ها ما حوصله لازم برای گفتگو با مسئولان فروشگاه‌ها را نیز نداریم.
چاره کار چیست؟ چطور می‌توانیم بدون صرف وقت و انرژی زیاد، هر زمان که اراده کردیم، کالایی را که دلخواه‌مان است، داشته باشیم؟ این روزها و درسال‌های اخیر بیشترکاسبان از اینترنت برای انجام تجارت‌شان استفاده می‌کنند. این فرایند شامل خرید و فروش کالاها و خدمات است. فروش اینترنتی هم‌اکنون بخش عمده‌ای از فروش‌ها را به خود اختصاص داده است و بیشتر خرده فروشان بزرگ عضو این دسته هستند. فروشندگانی که تنها فروش آنلاین دارند درحال رشد هستند و میلیون‌ها نفر به‌طور منظم به فروش آنلاین رسیده‌اند. از اجناس دسته دوم گرفته تا صنایع دستی به معاملات آنلاین روی آورده‌اند.
البته در میان اجناس دسته دوم گرفته تا صنایع دستی می‌توانیم از خرید کالاهای خوراکی و تنقلات خوشمزه هم به عنوان بیشترین تقاضای خرید آنلاین نام ببریم. به عبارت دیگر این روزها در اینترنت می‌توان بسیاری از چیزها را سفارش داد و خوشبختانه این مساله به خوراکی‌ها نیز تعمیم پیدا کرده است.
گاهی هیچ چیز به اندازه یک کیک زیبا و خوشمزه نمی‌تواند حال ما را خوب کند یا مراسم سالگردهای مهم زندگی‌مان را رنگ و لعاب ببخشد. برای این کار می‌شود به سادگی به شیرینی‌فروشی‌ها رفت و کیکی تقریبا نزدیک به سلیقه را انتخاب کرد اما کار بهتر این است که کیک دقیقا متناسب با مراسم روز و سلیقه خود را از پیش سفارش دهیم.
 با سلیقه خود کیک درخواستی را طراحی کنید و آنلاین سفارش دهید
مصطفی بهرامی کسب‌و کار موفقی را راه‌اندازی کرده است که به راحتی از طریق آن می‌توان کیک دلخواه را سفارش داد و آن را بدون مراجعه به قنادی تحویل گرفت. بهرامی لیسانس صنایع و فوق لیسانس مهندسی مالی دارد. بر این اساس سایتی به نام کیک‌ساز را راه‌اندازی کرده است که به کاربرش اجازه می‌دهد در چند مرحله به سادگی کیکی برای خود انتخاب کند و سفارش بدهد. کاربر می‌تواند در صورت نیاز، عکسی را که می‌خواهد روی ژلاتین روی کیک چاپ شود، در سایت آپلود کند. تصور کنید که با همین کار چقدر مصرف کیک‌های با تصاویر دلخواه توسط ما بالاتر می‌رود.
کیک‌ساز یک خدمت اینترنتی است- cakesaz. com - که کاربران در آن می‌توانند با سلیقه خود کیک درخواستی‌شان را طراحی کنند و آن را برای تحویل سفارش دهند. ایده کیک‌ساز از اینجا شروع شد که راهی پیدا کنیم تا مشتریانی که قصد تهیه کیک   دارند ولی تولیدش برای‌شان سخت است، بتوانند به سلیقه خودشان کیک درست کنند. حتی به این فکر کردیم که تا می‌توانیم این کیک درست کردن را به بازی شبیه کنیم و از کیک‌سازی یه جور سرگرمی اینترنتی بسازیم. هدف ما از ایجاد این کسب‌وکار، بیشتر سرگرمی اینترنتی و لذت کاربران است تا سود و زیانش. مصطفی بهرامی در این زمینه به «کسب‌وکار» گفت: تلاش ما در کیک‌ساز این است که به شما لذت تولید کیک با یک ارائه با کیفیت را مطابق سلیقه خودتان بدهیم. همواره سعی می کنیم بر پیاده کردن ایده‌ها برای باحال‌تر کردن کیک‌ساز کار ‌کنیم.
 اگر ایده‌ای دارید که فکر می‌کنید کیک‌ساز را باحال‌تر می‌کند به ما بگویید؛ مخصوصا اگر بامزه یا حتی خنده‌دار باشد. کیک‌ساز نه فقط از ایده‌های خوب استقبال می‌کند، بلکه برای این موضوع جایزه هم در نظر گرفته شده است.
تمامی کیک‌هایی که شما سفارش می‌دهید، به دست قنادی‌های معتبر و دارای مجوز‌های رسمی و قانونی تولــید می‌شوند. کیک شما مطابق سفارش و طراحی شما ساخته می‌شود و تیم کیک‌ساز بر کیفیت آنها نظارت می‌کند.
 خدمــــات کیک‌ساز برای مناطق ۲۲گانه شهر تهران است
وی افزود: در حال حاضر خدمات کیک‌ساز برای مناطق ۲۲ گانه شهر تهران است و از آنجایی که ساخت کیک (شامل تولید کیک پایه و آماده‌سازی آن) فرایند زمان‌بری است، نمی‌توانیم سفارشات را زودتر از ۴۸  ساعت آماده تحویل کنیم. وی در پاسخ به اینکه آیا بعد از سفارش امکان انصراف وجود دارد، اظهار داشت: چون با نزدیک شدن به موعد تحویل سفارش شما آماده می‌شود، بستگی به زمانی که تا تحویل مانده (و اینکه وضعیت سفارش شما در چه مرحله‌ای است) شرایط انصراف مشخص می‌شود.
  ارسال سفارشات بالای 70 هزار تومان رایگان است
وی درباره روش‌های پرداختی برای خرید نیز توضیح داد: پرداخت اینترنتی از طریق کارت‌های شتاب، روش اصلی پرداخت در کیک‌ساز است. درحال حاضر خدمات پرداخت در محل قابل ارائه نیست و درصورتی که سفارش شما تولید و توسط واسط حمل ارسال شده باشد، با توجه به تاثیر زمان رفت و برگشت، امکان بازگرداندن محصول به تولید‌کننده وجود ندارد. ولی اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، بسته به زمان مانده به تحویل، بر اساس شرایط برگشت و انصراف، امکان لغو سفارش وجود دارد. وی افزود: در حال حاضر برای سفارشات بالای 70 هزار تومان ارسال رایگان است و برای سفارشات کمتر از 70 هزار تومان در هر منطقه از تهران که خریدار سفارش داده است، فقط مبلغ 8 هزار تومان دریافت می‌شود. به گفته مصطفی بهرامی کیک‌ساز تمام محصولات ارسالی را از نظر کیفیت مواد اولیه، رعایت بهداشت و کیفیت تولید و همچنین حمل صحیح و مناسب برای رسیدن به دست مشتری، تضمین می‌کند. درصورتی که مشکلی درباره موارد مورد تضمین کیک‌ساز را به ما اطلاع دهید، بسته به انتخاب مشتری در کوتاه‌ترین زمان محصول جایگزین ارسال خواهد شد یا کل هزینه پرداختی مسترد می شود. وی همچنین درباره اینکه چرا قیمت نهایی فروش کیک‌های کیک‌ساز نسبتا پایین است، توضیح داد: یکی از پایه‌های کسب‌و‌کار کیک‌سازبر استفاده از ظرفیت آزاد و بدون به کارگیری قنادی‌هاست. با توجه به این موضوع، سعی شده با کاهش هزینه سربار در مقابل افزایش تولید و ظرفیت تولید کنندگان کیک در کنار مواد با کیفیت و فرایند تولید حرفه‌ای، مزیت قیمتی در محصولات کیک‌ساز وجود داشته باشد.