صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

22 ایده برتر دانشگاه آزاد اسلامی تجاری‌سازی می‌شود

استاندار اردبیل گفت: 22 ایده برتر برگزیده در دو استارتاپ دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در یک جلسه ای با حضور مسئولان امر بررسی حمایت می شود تا به مرحله تجاری سازی برسد.
مراسم اختتامیه دومین دوره استارت آپ ویکند دانشگاهی استان اردبیل، با حضور استاندار، رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل و جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی در سالن اجتماعات واحد اردبیل برگزار شد.
 
مجید خدابخش گفت: ایده پردازان برای پیشبرد ایده‌های خود می‌توانند فرصت را غنیمت بشمارند و با استفاده از این تسهیلات ایده‌های خود را به مرحله عمل برسانند.
 
وی قول مساعد داد تا مشکلات تیم های شرکت کننده و افکار ابتکاری را بررسی و حل نماید.
 
استاندار اردبیل با اشاره به این که در حال حاضر در استان اردبیل بیشتر درخواست‌های جوانان از ما تقاضای استخدام است،، افزود: ایجاد پارک علم و فناوری در استان اردبیل یاری دهنده به مراکز رشد و فناوری برای ایجاد زمینه های اشتغال خواهد بود.
 
وی بیان کرد: در همین خصوص پارک علم و وفناوری استان با پیگیری از وزارت علوم و تحقیقات کشور و واگذاری 10 هکتار زمین با هدف ایجاد، توسعه و حمایت از شرکت‍‌های دانش بنیان و تبدیل علم به کارآفرینی و درآمد راه اندازی شد.
 
استاندار اردبیل با اشاره به اختصاص ردیف بودجه به پارک علم وفناوری استان در سال 96 ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد تحول و پیشرفت چشمگیر در فعالیت پارک علم وفن آوری استان باشیم.
 
مجید خدابخش در ادامه اظهار داشت:  دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات مالی فراوان، برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد و ایده‌های برتر 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان به صندوق نوآوری و شکوفایی که تسهیلات ارزان در نظر گرفته شده است که برای هر گونه فعالیت و طرح‌های داوطلبین اختصاص می یابد.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: اگر در استان و دانشگاه های استان فعالیت‌های علمی و فرهنگی مشاهده می شود بخاطر حمایت همه جانبه استاندار از جامعه علمی می باشد که از این حمایت‌ها کمال تشکر را داریم.
 
علی شامل تصریح کرد : برای موفقیت در اردوی‌های کارآفرینی فقط نیاز است که ایده پردازان از نگرش خاص افراد خلاق برخوردار باشند تا بتوانند برای برطرف کردن مشکل‌ها و معضل ها اقدام کنند.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افزود: استارت آپ ویکند دانشگاهی اردبیل با رویکرد فرهنگی به پیشنهاد شورای فرهنگی دانشگاه آزاد برگزار شد.
 
شامل یادآور شد: اکثر اندیشمندان و متفکران بر این باورند که جامعه سالم و توسعه یافته محقق نخواهد شد مگر کار فرهنگی در آن به وقوع بپیوندد.
 
رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل با بیان اینکه مرگ فرهنگی در جامعه ای که تحرکات فرهنگی وجود نداشته باشد زودتر فرا می رسد، اضافه کرد: در هر جامعه افرادی با فکر و اندیشه خود به عنوان فرهنگسازان کشور خود مطرح بوده اند، ایده پردازان فرهنگی این دوره نیز قطعا فرهنگ سازان کشور خواهند بود.
 
دومین اردوی استارت آپ ویکند دانشگاهی اردبیل با رویکرد نوآوری فرهنگی و اجتماعی و فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از سه روز برنامه متوالی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، با معرفی سه تیم برتر شرکت کننده به کار خود خاتمه داد.