صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در راستای تشکیل کمپین ارتقا خدمات پروازی مسافران ایرانی؛

کیفیت غذای پروازها واقعاً کم لطفی است

کمپین ارتقای خدمات پروازی مسافران ایرانی برای کاهش چالش‌ها در این حوزه تشکیل شد، زیرا به گفته یکی از مدیران مهندسی هوایی،هم اکنون وضعیت خدمات به مسافران پروازی مطلوب نیست و هیچ ارتباطی هم به تحریم‌ها ندارد مثلاً کیفیت غذای پروازها واقعاً کم لطفی است.
مهدی کیوان در نشست خبری رونمایی از کمپین ارتقای خدمات پروازی مسافران ایرانی با اشاره به اینکه خدمات به مسافران ایرانی در ایرلاین‌های کشور در مقایسه با ایرلاین‌های 5 ستاره جهان  - دو ستاره است، اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این کمپین، آشنایی مسافران با حقوق خود برای دریافت خدمات پروازی بهتر است زیرا تاکنون نیز نهاد یا کمپینی وجود نداشت که هم این حقوق را به مسافران اطلاع رسانی کند و هم نیازها و درخواست‌های مسافران را به ایرلاین‌ها انتقال دهد.
وی ادامه داد: در مرحله اول و سال نخست کمپین ارتقای خدمات پروازی مسافران ایرانی به مسائل مهمی از جمله تأخیر در پروازها، ارتقای غذای مسافران در پروازها، کیفیت صندلی هواپیماها، نظافت کابین، کترینگ و ... مورد امتیاز دهی قرار می‌گیرد، بطوریکه مسافران می‌توانند عکس‌های خود را به اینستاگرام کمپین ارتقای خدمات پروازی مسافران ایرانی ارسال کنند تا هم ایرلاین‌ها در این باره مورد داوری قرار گیرند و هم بهترین تصاویر که گویایی اهداف این کمپین است انتخاب شوند، تا در نمایشگاه هوایی آبان ماه در کیش ایرلاین ممتاز در این حوزه برگزیده و تندیس و یادبودی ارائه شود.
کیوان همچنین با تایید مشکلات مالی ایرلاین‌های کشور گفت: ولی ارائه خدمات مطلوب به مسافران در پروازها هیچ ارتباطی به تحریم‌ها ندارد و منوط به کار مدیریتی مناسب در حوزه خدمات به مسافر است، کما اینکه هم اکنون نیز ایرلاین‌های داخلی باید آنقدر خود را در زمینه ارائه خدمات مطلوب به مسافران ایرانی ارتقاء دهند تا حداقل این مسافران را از دست ندهند زیرا مشتری کنونی و بیشتر این ایرلاین‌ها مسافر داخلی است در حالیکه در حال حاضر حداقل خدمات به مسافران هوایی در داخل کشور ارائه می‌شود، بنابراین می‌طلبد ایرلاین‌ها در زمینه‌ رفاهی و سرگرمی در طول پروازها، ایده‌ها و ابتکارات بیشتری ارائه دهند زیرا دیگر ارائه روزنامه و مجله در طول پروازها کفایت نمی‌کند.
این مدیر مهندسی هوایی کشور با اشاره به اینکه وقتی بلیط خطوط هوایی آزادسازی می‌شود متعاقباً باید در نوع کیفیت خدمات به مسافران نیز شاهد ارتقاء باشیم، عنوان کرد: ایرلاین‌های خارجی و موفق در این زمنیه بلیط‌های ارزان در اختیار مسافران قرار می‌دهند ولی از آن طرف تسهیلاتی نیز ایجاد کردند که اگر مسافر نیاز به خدمات بیشتری داشت هزینه‌های آن را پرداخت کند ولی در پروازهای کشور این تسهیلات و زیرساختارها اصلاً وجود ندارد یا بسیار قوی نیست مانند اینترنت فرودگاه‌ها که سرعت بسیار پایینی دارند.کیوان با تشریح اهمیت خدمات به مسافران در طول پروازها خاطرنشان کرد: چندی قبل در نمایشگاه هوایی لندن، یکی از مهمترین افتخارات ایرلاین‌ها کسب عناوین برتر در حوزه خدمات مسافران در طول پروازها بود، بنابراین ایرلاین‌های داخلی نیز باید برای ارتقای خدمات پروازی مسافران تلاش بیشتری کنند، مثلاً باید یک مسافر بتواند در طول پرواز دسترسی به تلفن ماهواره ای داشته باشد، یا اینکه برای ارزانتر شدن بلیط هواپیما، ایرلاین‌ها به طور مستقل سایت‌های فروش بلیط را فراهم کنند تا مسافران دچار مشکل برای تهیه بلیط و هزینه‌های سنگین بلیط از طرف آژانس‌های هوایی نشوند.