صفحه اصلی / اسلایدر / تامین ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین داخل محدوده شهرها برای ساخت مسکن
تامین ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین داخل محدوده شهرها برای ساخت مسکن

تامین ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین داخل محدوده شهرها برای ساخت مسکن

کسب و کار نیوز- معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از تامین ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در داخل محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، تقی رضایی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن درباره میزان اراضی شناسایی شده برای نهضت ملی مسکن اظهار کرد: تا کنون زمین مورد نیاز برای حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در داخل محدوده شهرها تأمین شده که معادل ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار است.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن درباره مابقی اراضی خاطر نشان کرد: زمین‌هایی در راستای قانون جهش تولید مسکن پیش‌بینی شده که یا باید الحاق شود، یا تعییر کاربری پیدا کند، یا از دستگاه‌های دولتی گرفته شود یا با مالکین بخش خصوصی و نیروهای مسلح توافق شود.

رضایی افزود: طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر اخذ اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی، ۱۰ هزار هکتار شناسایی شده و اسناد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار آن منتقل شده است.

وی ادامه داد: از این میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار نیز از دستور کار خارج شده و حدود ۳ هزار هکتار باقی‌مانده که در حال پیگیری برای اخذ و انتقال سند است. معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در راستای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن که مربوط به اراضی داخل حریم هستند، حدود ۹۰ هزار هکتار در یک سال گذشته با منابع طبیعی صورتجلسه تغییر و تحول انجام شده که برای بالغ بر ۶۰ هزار هکتار آن تغییر نمایندگی سند از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن انجام شده است.

رضایی خاطر نشان کرد: این اراضی برای توسعه آتی شهرها به تناسب رشد جمعیت استفاده خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.