صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / انتخاب “افراد اصلح”، درمان درد لاعلاج “زعفران”
انتخاب “افراد اصلح”، درمان درد لاعلاج “زعفران”

مراقب انتخابات"مهندسی شده باشیم/ انتخابات اتحادیه صادرکنندگان زعفران در پیش است

انتخاب “افراد اصلح”، درمان درد لاعلاج “زعفران”

کسب و کار نیوز- زمامداران صنعت زعفران را افرادی در دست دارند که ۸۰ درصد سود زعفران را برای خودشان می خواهند و حاصل دسترنج کشاورزان و تولید کنندگان را به یغما می برند و بازار زعفران ایران را به بهشت دلالان و برزخ زارعان تبدیل کرده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق زمان بندی اعلام شده قرار است انتخابات هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان زعفران استان خراسان  در روز ۲۲ دی ماه سال جاری در محل این اتحادیه در مشهد برگزار شود، اتحادیه ای که در سال ۱۳۷۹ و نظر به لزوم ساماندهی و قانون مندی در امور صادرات زعفران ایران و به منظور تامین حقوق و منافع اشخاص حقیقی و حقوقی که موضوع فعالیت و اشتغال آنها در زعفران است تشکیل گردید، اما عملا پس از ۲۰ سال فعالیت نه تنها هیچ کارنامه  قابل دفاعی در این صنعت نداشته است بلکه اعتراضات بسیاری هم به عملکرد آنان در این سال ها وارد شده است.

زعفران به عنوان یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی کشور و پیشتازی در تولید و صادرات در دنیا، این روزها حال و روز خوبی ندارد و نتوانسته جایگاهی در بازار جهانی کسب کند.

“طلای سرخ” نامی که برای اهمیت و جایگاه ویژه محصول زعفران روی آن گذاشته شده و البته عنوان برازنده آن است ،چرا که در کنار ویژگی های خاص آن، محصولی کاربردی و مهم است که این روزها، روزگار سیاه خود را طی می کند.

زمامداران صنعت زعفران را افرادی در دست دارند که ۸۰ درصد سود زعفران را برای خودشان می خواهند!

کاشت، داشت، برداشت و فرآوری و فناوری این محصول، احتیاج مبرم به افرادی با انصاف در این صنعت دارد اما متاسفانه زمامدار این صنعت را افرادی در دست دارند که ۸۰ درصد سود زعفران را برای خودشان می خواهند و حاصل دسترنج کشاورزان و تولید کنندگان را به یغما می برند و بازار زعفران ایران را به بهشت دلالان و برزخ زارعان تبدیل کرده اند.

اتحادیه صادر کنندگان زعفران دلیل نابسامانی بازار زعفران ایران

با اندکی تحقیق می شود پی برد که اکثر نابسامانی های زعفران ایران از طریق این اتحادیه است.افرادی که از طریق ارتباطات خانوادگی و منطقه ای  ۲۰ سال بر مسند مدیریت اتحادیه صادرکنندگان زعفران ایران سکنی گزیده اند و با استفاده ابزاری از قدرت و جریان رسانه ای قیمت را به نفع جیب خود و دلالان، بالا و پایین می کنند.

این افراد یک روز خرید حمایتی دولت  با نرخ اعلام شده را آسیب به بیت المال دانسته  و زمین و زمان را به هم می دوزند و با نامه نگاری و تماس با دادستان و دادگستری و تعاونی روستایی و وزیر کشاوزی، فریاد وامصیبتا سر می دهند که نگذارید بیت المال آسیب ببیند و زعفران از کشاورز،  گران خریده شود و حالا در نزدیکی انتخابات نقاب عوض کرده و به اسم حمایت از کشاورزان بیانیه منتشر می کنند و در جهت جلب آرای انتخابات هستند و اینطور که از شواهد و قرائن مشخص است اعضایی که طبق گفته خود،آرزوی نابودی  صنعت زعفران ایران را دارند، مجدد کاندید شده و بابرنامه ریزی برای برگزاری انتخابات مهندسی شده ،سودای ریاست را در ذهن می پرورانند.

“پست و مقام امانتی الهی است”

آموزه های دینی تاکید دارند پست و مقام در اداره جامعه به مثابه امانتی الهی باید تلقی گردد که فقط افراد شایسته و صاحب صلاحیت در دو عرصه نظری و عملی می توانند آنها را احراز نمایند.

هماهنگونه که امام علی (ع)در حکم خود به افراد در دوران حکومت و صدارت به این جمله تاکید می فرمودند که این پست و مقام برای تو طعمه تلقی نگردد ، بلکه این امانتی الهی است که بر گردن تو نهاده شده است.(نهج البلاغه _نامه ۵)

بنابراین پست و مقام در یک جامعه توحیدی و الهی به مثابه امانت الهی است که صاحب امانت باید ویژگی ها و صلاحیت های فکری و اخلاقی لازم را برای احراز آن داشته باشد.همانگونه که قرآن کریم می فرماید:

تحقیقا خداوند شما را امر می کند که امانت الهی را به اهلش بسپارید.(سوره نساء _آیه ۵۸)

با در نظر گرفتن آنچه که گفته شد ، می توان فهمید تکلیف آنان که برای رسیدن به پستی کوتاه مدت و گذرا، خرج های آنچنانی می کنند و خود را به هر آب و آتشی می زنند ؛ چیست!!

وظیفه سنگین اعضای اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان

امید داریم در انتخابات پیش روی اعضای اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان با انتخاب هیات مدیره قوی و قانونمند متشکل از افراد جدید با تفکر و ایده های کاربردی و  بدون در نظر گرفتن روابط فامیلی و منطقه ای  بتوانند نقش موثر خود را در ایفای وظایف محوله به انجام رسانده و با انتخاب افراد اصلح ،ضمن پایان دادن به ریاست موروثی این اتحادیه ، یاریگر کشاورزان و فعالین این صنعت مهم و کلیدی کشور باشند.

همچنین مطالعه کنید:

پرداخت ۹۶ درصدی مطالبات چای‌کاران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز از بارگذاری متن قرارداد کارخانجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.