صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / طی دو ماه اخیر، نزدیک به ۹۰ درصد تورهای ورودی به کشور لغو شده / با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در تبلیغات و آپلود کردن اطلاعات مسافران دچار مشکل شده‌ایم
طی دو ماه اخیر، نزدیک به ۹۰ درصد تورهای ورودی به کشور لغو شده / با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در تبلیغات و آپلود کردن اطلاعات مسافران دچار مشکل شده‌ایم

رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی:

طی دو ماه اخیر، نزدیک به ۹۰ درصد تورهای ورودی به کشور لغو شده / با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در تبلیغات و آپلود کردن اطلاعات مسافران دچار مشکل شده‌ایم

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درباره مشکلات به وجود آمده ناشی از اختلالات اینترنتی در صنف خود، می‌گوید که در بحث تبلیغات، هم دچار مشکل هستیم و هم اینکه راه‌های ارتباطی و کانال‌های تلگرامی که برنامه‌ها و بسته‌های سفر در داخل این کانال‌ها به فروش رسانده می‌شد را تقریبا از دست داده‌ایم. اطلاعات مسافران از قبیل پاسپورت، مدارک شناسایی و قراردادها، همه توسط اپلیکیشن‌های رایج صورت می‌گرفت که در آپلود کردن اطلاعات مسافر دچار چالش شده‌ایم. دقیقا از آبان 98 به بعد، صنعت گردشگری روزگار خوبی را سپری نمی‌کند و در مهر و آبان نزدیک به 90 درصد تورهای ورودی ما به کشور کنسل شده است.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درباره مشکلات به وجود آمده ناشی از اختلالات اینترنتی در صنف خود، می‌گوید که در بحث تبلیغات، هم دچار مشکل هستیم و هم اینکه راه‌های ارتباطی و کانال‌های تلگرامی که برنامه‌ها و بسته‌های سفر در داخل این کانال‌ها به فروش رسانده می‌شد را تقریبا از دست داده‌ایم. اطلاعات مسافران از قبیل پاسپورت، مدارک شناسایی و قراردادها، همه توسط اپلیکیشن‌های رایج صورت می‌گرفت که در آپلود کردن اطلاعات مسافر دچار چالش شده‌ایم. دقیقا از آبان ۹۸ به بعد، صنعت گردشگری روزگار خوبی را سپری نمی‌کند و در مهر و آبان نزدیک به ۹۰ درصد تورهای ورودی ما به کشور کنسل شده است.

حرمت‌الله رفیعی در گفت و گو با «انتخاب» درخصوص مشکلاتی که اختلالات اینترنت و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی برای دفاتر خدمات مسافر هوایی ایجاد کرده است، بیان کرد: «دنیای امروز دنیای تکنولوژی است و اگر بخواهیم ادعا کنیم که این موضوع تاثیری بر ما نداشته، کاملا ادعای کذبی است. واقعیت این است که تبلیغات همکاران ما در فضای مجازی، در پلتفرم‌هایی همچون اینستاگرام و واتس‌آپ بود. حال تا بخواهد شبکه‌ای جایگزین شود، ما زمان را از دست می‌دهیم. از سوی دیگر تا مردم بخواهند خود را عادت دهند، قطعا یک سری ریزش‌هایی را داریم.»

وی ادامه داد: «در بحث تبلیغات، هم دچار مشکل هستیم و هم اینکه راه‌های ارتباطی و کانال‌های تلگرامی که برنامه‌ها و بسته‌های سفر در داخل این کانال‌ها به فروش رسانده می‌شد را تقریبا از دست داده‌ایم.»

رفیعی همچنین درباره مشکلات ایجاد شده برای مسافران، گفت: «اطلاعات مسافران از قبیل پاسپورت، مدارک شناسایی و قراردادها، همه توسط اپلیکیشن‌های رایج صورت می‌گرفت. شرایط نامناسبی به وجود آمده و کندی اینترنت هم مزید بر علت شده است که در آپلود کردن اطلاعات مسافر دچار چالش شویم. دقیقا از آبان ۹۸ به بعد، صنعت گردشگری روزگار خوبی را سپری نمی‌کند.»

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی همچنین درباره مشکلات به وجودآمده ناشی از این وضعیت برای گردشگران خارجی، عنوان کرد: «مشکل گردشگران خارجی تنها در اینترنت نیست؛ شرایطی در کشور به‌وجود آمده و کشورهای غربی هم روی این موضوع دارند مانور می‌دهند. طبیعتا قرار گرفتن ایران در لیست قرمز و ممنوعیت سفر توسط کشورهای غربی، باعث عدم ورود گردشگر به ایران شده است. شرایط در حوزه گردشگری بسیار بد است و در مهر و آبان نزدیک به ۹۰ درصد تورهای ورودی ما به کشور کنسل شده است.»

رفیعی در پاسخ به این پرسش که آیا برآوردی از خسارت‌های مالی وارد شده طی این یک ماه اخیر شده است یا خیر، گفت: «برآورد ریالی نشده است ولی آماری که گرفتیم، حاکی از آن بود که متاسفانه اتفاقات و شرایط خوب و مناسبی موجود نیست.»

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.