صفحه اصلی / اقتصادی / جزئیات تجارت خارجی/ صادرات غیرنفتی ۲۱ درصد افزایش یافت
جزئیات تجارت خارجی/ صادرات غیرنفتی ۲۱ درصد افزایش یافت

تا مرداد ۱۴۰۱؛

جزئیات تجارت خارجی/ صادرات غیرنفتی ۲۱ درصد افزایش یافت

بررسی آمارهای مربوط به تجارت خارجی تا مرداد ماه امسال نشان می دهد که در این مدت ۲۰.۹ میلیارد دلار صادرات و ۲۱.۶ میلیارد دلار واردات داشته ایم که بیانگر تراز تجاری منفی ۷۴۱ میلیون دلاری است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرنگار مهر، بررسی آخرین آمار مربوط به تجارت غیرنفتی کشور نشان می‌دهد که در ۵ ماه نخست امسال ۴۴ میلیون‌تن کالا به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۲۴ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است.

به این ترتیب صادرات غیرنفتی از نظر وزنی ۳.۵ درصد افت و از لحاظ ارزشی بیش از ۲۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

اقلام عمده صادراتی پروپان مایع، متانول، گاز طبیعی مایع‌شده، پلی‌اتیلن و شمش آهن و فولاد و ۵ مقصد نخست کالاهای صادراتی کشور نیز چین، عراق، امارات متحده عربی، ترکیه و هند بوده است.

همچنین در کفه واردات نیز شاهد ورود ۱۴ میلیون‌تن کالا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۶۶۵ میلیون دلار در ۵ ماه نخست امسال به کشور بوده‌ایم که نشان از افت ۸.۵ درصدی در وزن و رشد ۱۹.۶ درصدی در ارزش دارد.

اقلام عمده وارداتی گندم، برنج، ذرت دامی، دانه سویا و گوشی تلفن‌همراه و ۵ مبدا کالاهای وارداتی نیز امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هند و روسیه بوده است.

صادرات درصد تغییر واردات درصد تغییر
۲۰ میلیارد و ۹۲۴ میلیون دلار + ۲۱ درصد ۲۱ میلیارد و ۶۶۵ میلیون دلار + ۱۹.۶ درصد

بر این اساس، تراز تجاری تا مرداد ماه سال جاری منفی ۷۴۱ میلیون دلار بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.