صفحه اصلی / اسلایدر / سامانه توثیق الکترونیک سهام مانع فروش سهام ارزشمند می شود
سامانه توثیق الکترونیک سهام مانع فروش سهام ارزشمند می شود

رئیس سازمان بورس:

سامانه توثیق الکترونیک سهام مانع فروش سهام ارزشمند می شود

رئیس سازمان بورس، گفت: وقتی از سال گذشته برنامه سازمان بورس ارائه شد، برنامه‌هایی از جمله پرداخت سود سهامداران بطور متمرکز که بار سنگینی بر دوش نهاد ناظر بود را برداشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید عشقی رئیس سازمان بورس، در آئین رونمایی از سامانه توثیق الکترونیک سهام گفت: وقتی از سال گذشته برنامه سازمان بورس ارائه شد، برنامه‌هایی از جمله پرداخت سود سهامداران بطور متمرکز که بار سنگینی بر دوش نهاد ناظر بود را برداشت.

وی ادامه داد: توثیق الکترونیک هوشمند انواع دارایی نیز یکی دیگر از برنامه‌ها بود که امروز بطور رسمی از این سامانه در عملیات بانکی بهره برداری می‌شود.

عشقی تصریح کرد: اهمیت این سامانه بگونه ای است که گاهی منجر به فروش سهام برای برطرف کردن نیاز نقدینگی می‌شد در حالی که سهم مورد نظر از ارزندگی برخوردار و فروش ارزان آن به صرفه نبود.

وی ادامه داد: بطور معمول وثیقه گذاری سهام قبل از این با اعداد بالا و بطور سنتی برای اشخاص حقوقی انجام می‌شد اما الان از طریق سه بانک برای تسهیلات خرد توثیق سهام فراهم شده است.

به گفته عشقی امکان توثیق هوشمند سهام و دارایی در سیستم قضائی برای وثیقه گذاری و تأمین وثایق در فرایندهای اداری در عرض فقط چند دقیقه فراهم شده است.

عشقی با تقدیر از مدیران سمات عنوان کرد: در این سامانه امکان وثیقه گذاری سکه و گواهی سکه، اندوخته بیمه عمر و سنوات، گواهی کسر از حقوق سازمان‌های دولتی و سند خودرو و ملک و واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌های قابل معامله علاوه بر سهام وجود خواهد داشت. بطورحتم کسب و کارهای نوین و استارت آپ ها بر روی این ابزارها، می‌توانند ایده‌های مختلفی تعریف کنند تا مردم بتوانند راحت تر از این ابزارها استفاده کنند.

وی افزود: در روزهای آینده تسهیل شرکت سهامداران در افزایش سرمایه‌ها و حق تقدم سهام شرکت‌ها نیز از برنامه‌های دیگری است که طی روزهای آینده رونمایی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.