صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / مقابله با انحصار و ایجاد فضای رقابتی مأموریت مشترک همه دستگاه‌ها
مقابله با انحصار و ایجاد فضای رقابتی مأموریت مشترک همه دستگاه‌ها

سید نورانی در جلسه با سازمان حمایت:

مقابله با انحصار و ایجاد فضای رقابتی مأموریت مشترک همه دستگاه‌ها

رییس شورای رقابت گفت: در شرایط اقتصادی ویژه‌ای هستیم که ضرورت دارد، مطالبه‌گری در حوزه رقابت و حقوق مصرح تجاری و اقتصادی، تبیین شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز ملی رقابت، جلسه مشترک مرکز ‌ملی رقابت ریاست جمهوری و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به منظور دستیابی به یک تفاهم‌نامه در اجرای مطلوب وظایف، اختیارات و تکالیف هر دو دستگاه، به میزبانی مرکز ملی رقابت برگزار
شد.
در این جلسه «سیدمحمدرضا سید نورانی» رئیس این مرکز، ضمن آرزوی موفقیت برای هر دو دستگاه در خدمت به مردم، به تشریح مأموریت‌ها و اهمیت مرکز ملی‌رقابت ریاست جمهوری و وظایف و اثرگذاری تصمیمات شورای رقابت پرداخت و تصریح‌کرد: ضروری است با تلاش بیشتر در این برهه حساس، بیش از پیش در رفع مشکلات اقتصادی مردم، اقدام مناسب انجام شود.

سیدنورانی با اشاره به تاریخچه مرکز از ضرورت توجه بیشتر به نهادهایی از جمله مرکز ملی رقابت و سازمان حمایت سخن گفت و افزود:  سیدنورانی ضمن تشریح وظایف شورا و مرکز ملی رقابت، در جهت رسیدگی به شکایات و مداخله قضایی به موقع در بازارها، جهت خاتمه دادن به رویه‌های ضد رقابتی و اجرای بهینه وظیفه تنظیم‌گری این مرجع، بر ضرورت دسترسی سریع و کارآمد شورا و مرکز ملی رقابت به گزارش‌ها، اطلاعات و مستندات تأکید داشت و لازمه این مهم را هم‌افزایی، همکاری و مشارکت هم‌راستای مرکز ملی رقابت و سازمان حمایت دانست.

مقابله با اخلال در روندهای رقابتی از وظایف مشترک
“صدیف بیک ‌زاده”، سرپرست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت و اهمیت نقش مرکز ملی رقابت در اقتصاد کشور، اظهار داشت: رقابت الزاماً هدف نیست، بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به رفاه و عدالت اجتماعی است و از منظر ما زمانی حقوق مصرف کننده رعایت می‌شود که رقابت به معنای واقعی در فضای کشور حاکم شود.

وی افزود: تمرکز ما بر مقابله با معلول‌هاست در حالی‌که بایستی با همکاری هم دنبال علت‌ها باشیم. مقابله با اخلال در روندهای رقابتی از وظایف مشترک هر دو دستگاه است.
بیک ‌زاده خاطر نشان کرد: ما در بسیاری از حوزه‌ها به کمک مرکز ملی رقابت احتیاج داریم و ورود این مرکز و نظرات کارشناسی آن ضرورتی است که می‌تواند به تسهیل وظایف و مأموریت‌های سازمان حمایت، کمک کند.
گفتنی است در این نشست پیش‌نویس یک تفاهم‌نامه مورد تأکید طرفین قرار گرفت و بزودی شاهد تنظیم این سند خواهیم بود.

همچنین مطالعه کنید:

انعقاد ۳۰ قرارداد صادرات خدمات فنی مهندسی/ اعزام هیات‌های تجاری به عراق، سوریه و چین

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد رضا کریم‌ زاده، با بیان اینکه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.