خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

ارزهای دیجیتال یا رمزارزها نوعی از پول‌های مجازی هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین به وجود آمده‌اند. بازار و دنیای ارزهای دیجیتال رشد فوق‌العاده‌ای در سال‌های اخیر داشته است و امروزه سرمایه‌های کلانی را در خود جای داده است. شاید بتوان اولین ارز دیجیتال قوی و قدرتمند بازار رمزارزها را ارز دیجیتال بیت کوین دانست.

بیت کوین همچنان به عنوان بهترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال موجود در جهان شناخته می‌شود. پس از موفقیت بیت‌کوین، ارزهای دیجیتال متنوعی با اهداف متفاوت به وجود آمده‌اند و در بازار ارزهای دیجیتال ارائه شدند. اگر چه تعداد این ارزها بسیار زیاد است اما فقط تعداد اندکی توانستند در این بازار سربلند باشند و توجه افراد را به خود جلب کنند. از جمله این ارزهای دیجیتال موفق می‌توان به ارز دیجیتال اتر، ارز دیجیتال تتر، ارز دیجیتال ریپل و ارز دیجیتال دوج کوین اشاره کرد.

ارز دیجیتال دوج کوین یکی از ارزهای دیجیتال موفق بازار رمزارزها است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

دوج کوین (Doge coin) چیست؟

دوج کوین یا Doge coin یکی از ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین است که داستان پیدایش بسیار جالبی دارد که به آن اشاره خواهیم کرد. نماد معاملاتی ارز دیجیتال دوج کوین، DOGE است و شما با این نماد قادر خواهید بود تا در صرافی‌های انلاین اطلاعاتی نظیر قیمت خرید دوج کوین به صورت لحظه‌ای را به دست آورید.

ارز دیجیتال دوج کوین هم‌اکنون بازار چند صد میلیون دلاری را به خود اختصاص داده است و جز ارزها محبوب بازار به حساب می‌آید که قیمت پایینی دارد. یکی از دلایل سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال دوج کوین، همین قیمت پایینی است که این ارز دیجیتال دارد. در حقیقت بسیاری از افراد امید دارند که قیمت این ارز رشد زیادی خواهد داشت و بدین وسیله می‌توانند به ثروت قابل توجهی دست پیدا کنند. البته هستند افرادی نیز که دوج کوین را به دلایل دیگری دوست دارند و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. جالب است بدانید که سرمایه‌گذاری بر روی این ارز، در بین کاربران و دوستداران ارزهای دیجیتال در ایران نیز محبوبیت خاصی  پیدا کرده است.

پیدایش دوج کوین

در سال ۲۰۱۳ میلادی و در زمانی که بیت کوین در حال طی کردن روند صعودی و درخشانی بود، ایده پیدایش دوج کوین به ذهن یکی از برنامه‌نویس‌های مطرح و معروف دنیا به نام بیلی مارکوس (Billy markus)، خطور کرد. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی قیمت هر توکن بیت کوین برای اولین بار به هزار دلار رسید. در همین حال بود که دنیا از رشد بازار ارزهای دیجیتال شگفت‌زده شده بود. در همین زمان بود که آقای بیلی مارکوس با همکاری جکسون پالمر (Jackson Plamer) که به عنوان مدیر محصول و تحلیل‌گر داده در شرکت معرف ادوبی مشغول به کار بود، دوج کوین را خلق کردند. بنابراین دوج کوین در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی به وجود آمد.

جالب است بدانید که ارز دیجیتال دوج کوین برای تمسخر بیت کوین ساخته شده است و سازندگان آن قصد داشتند با تولید این ارز نشان دهند که نباید بازار ارزهای دیجیتال را جدی گرفت. نام ارز دیجیتال دوج کوین و همچنین لگوی این ارز دیجیتال از یک نوع نژاد خاص سگ‌ها به نام سگ شیبا اینو (shiba inu)، گرفته شده است. در واقع قبل از متولد شدن ارز دیجیتال دوج کوین، از تصویر این نوع نژاد سگ به عنوان میم و مطالب طنز استفاده می‌شود و افراد برای نوشتن مطالب خنده‌دار از آن استفاده می‌کردند. سازندگان دوج کوین نیز دقیقا به همین دلیل و برای تمسخر از این نماد استفاده کردند.

همان طور که می‌بینید دوج کوین درست بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال محبوب و مطرح دنیای رمزارزها، بدون هیچ هدف مشخص و از قبل برنامه‌ریزی شده‌ای به وجود آمد. پس از شروع عرضه شدن و شروع فعالیت ارز دیجیتال دوج کوین، محبوبیت آن افزایش یافت و متقاضیان این ارز دیجیتال در ابتدا برای کارهایی مانند پرداخت انعام یا غیره از این ارز دیجیتال استفاده می‌کردند.

پس از گذشت چند سال و افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال و روی کار آمدن ارزهای دیجیتال متنوع، ارزش ارز دیجیتال دوج کوین نیز افزایش یافت. اما می‌توان مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت ارز دیجیتال دوج کوین را در حمایت افراد معروف و صاحب‌نام از این رمز ارز دانست. مخصوصا در طی چند مدت گذشته، تقریبا بر کسی پوشیده نیست که حمایت سرمایه‌دار معروف امریکایی، اقای ایلان ماسک یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت دوج کوین بوده است.

به هر حال و با حوادث خاصی که رخ داد، اکنون ارز دیجیتال دوج کوین به عنوان یکی از ارزهای مطرح بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و توجه سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است.

قیمت خرید دوج کوین

قبل از بیان قیمت خرید دوج کوین، بهتر است ابتدا به این موضوع بپردازیم که دوج کوین را می‌توان از کجا خرید.

برای خرید دوج کوین بایستی به صرافی انلاین ارزهای دیجیتالی  مراجعه کنید که از این رمزارز پشتیبانی می‌کند. یکی از صرافی‌های داخلی که از ارز دیجیتال دوج کوین پشتیبانی می‌کند، صرافی نیل است. برای استفاده از خدمات این وب سایت بایستی فرایند ثبت نام را طی کنید. پس از اتمام فرایند شما قادر خواهید بود تا از امکانات در دسترس استفاده کنید و به معامله ارز دیجیتال دوج کوین یا هر ارز دیگری بپردازید.

قیمت خرید دوج کوین نیز اکنون در حدود ۰٫۲۰۸۲ دلار است. اگر چه در بازار پر از نوسان این روزهای ارزهای دیجیتال، این قیمت ثابت نخواهد ماند و به احتمال زیاد تغییراتی را خواهد داشت.

برای دریافت اطلاعاتی نظیر قیمت فروش و خرید دوج کوین به صورت لحظه‌ای و سایر اطلاعات می‌توانید به وب سایت نیل مراجعه کنید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.