صفحه اصلی / اجتماعی / هجوم خودروهای بیشتر به جاده‌ها در هفته گذشته
هجوم خودروهای بیشتر به جاده‌ها در هفته گذشته

هجوم خودروهای بیشتر به جاده‌ها در هفته گذشته

در هفته گذشته خودروهای بیشتری در محورهای مواصلاتی مشاهده شده‌اند اما تعداد سفرهای آن‌ها کاهش جزئی نسبت به هفته قبل از آن داشته است.

در هفته گذشته براساس جدیدترین آمارهای مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۳۰ مهر ماه تا ششم آبان ماه، یک میلیون و ۹۵۷ هزار و ۹۹۱ وسیله نقلیه در هر روز به صورت متوسط در محورهای مواصلاتی کشور تردد کرده‌اند که نسبت به هفته قبل از آن یک درصد کاهش یافته اما در قیاس با هفته مشابه در سال گذشته ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

هجوم خودروهای بیشتر به جاده‌ها در هفته گذشته

این آمار در حالی به ثبت رسیده که بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان ۹ میلیون و ۲۱۰ هزار پلاک خودرو در بازه زمانی (۳۰ مهر ماه تا ششم آبان ماه) مورد نظر در جاده‌های کشور مشاهده شدند که ۱۶۰ هزار خودرو بیشتر از هفته قبل از این بررسی بوده است.

هجوم خودروهای بیشتر به جاده‌ها در هفته گذشته

همچنین خودروهای تهران و البرز مانند گذشته با سهمی بیش از ۲۰ درصد بالاترین رتبه را در این میان از آن خود کرده‌اند و پس از آن، خودرهایی با پلاک اصفهان، فارس، خراسان رضوی و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهد که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته در استان‌های کشور وضعیت متفاوتی را تجربه کرده است.  چرا که در این میان ترددها در هفته گذشته در استان‌های هرمزگان، گلستان و بوشهر با ۹ درصد، شش درصد و شش درصد افزایش نسبت به هفته قبل از این بررسی مواجه شده‌ و آذربایجان شرقی، زنجان، اصفهان و البرز با منفی هفت درصد، منفی پنج درصد، منفی چهار درصد و منفی چهار درصد بیشترین کاهش تردد را در مقایسه با هفته قبل از این بازه زمانی داشته‌اند.

هجوم خودروهای بیشتر به جاده‌ها در هفته گذشته

اما مقایسه ترددهای بین استانی با هفته مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که زنجان تنها استانی است که کاهش ۹ درصدی را تجربه کرده و این آمار برای استان‌های قم، گلستان، خراسان رضوی و خوزستان به ترتیب با ۳۷ درصد، ۳۵ درصد، ۳۳ درصد و ۳۳ درصد افزایش بیشترین رشد را در میان استان‌های دیگر تجربه کرده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.