صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ثبت رکورد باند ۶G THz برای ال‌جی
ثبت رکورد باند ۶G THz برای ال‌جی

ثبت رکورد باند ۶G THz برای ال‌جی

کسب و کار نیوز - انتقال موفقیت آمیز داده‌ها به مسافت بیش از ۱۰۰ متر روی باند ۶G THz، منجر به توسعه فناوری ارتباطات ۶G خواهد شد.

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) با موفقیت انتقال و دریافت داده‌های بی‌سیم ۶G terahertz (THz) با مسافت بیش از ۱۰۰ متر را در محیطی باز نشان داد. این نقطه عطف در ۱۳ آگوست با همکاری Fraunhofer-Gesellschaft، بزرگترین آزمایشگاه تحقیقاتی کاربردی اروپا، داده‌های بین موسسه Fraunhofer Heinrich Hertz (HHI) و موسسه فناوری برلین در آلمان به دست آمد.

از آنجایی که ۶G THz دارای برد کوتاه است و در حین انتقال و دریافت بین آنتن‌ها توان خود را از دست می‌دهد، یکی از بزرگترین چالش‌ها در تکامل بی‌سیم ۶G نیاز به تقویت قدرت برای ایجاد یک سیگنال پایدار در فرکانس‌های فوق باند پهن است. تقویت‌کننده قدرت که توسط ال‌جی، Fraunhofer HHI و Fraunhofer Institute for Applied Solid State Physics (IAF) تولید شده است برای موفقیت این آخرین آزمایش بسیار مهم بود.

این آمپلی فایر یا تقویت کننده قدرت قادر به تولید خروجی سیگنال پایدار تا ۱۵ دسی بل بر متر در محدوده فرکانس بین ۱۵۵ تا ۱۷۵ گیگاهرتز است. علاوه بر این، نشان دادن فناوری سازگار با پرتو که جهت سیگنال را مطابق با تغییرات کانال و موقعیت گیرنده تغییر می‌دهد و همچنین سوئیچینگ آنتن با سود بالا که سیگنال‌های خروجی تقویت کننده‌های قدرت متعدد را ترکیب کرده و آنها را به آنتن‌های خاص منتقل می‌کند، موفق دیگر ال‌جی در این زمینه محسوب می‌شود.

با استانداردسازی جهانی برای سال ۲۰۲۵ و تجاری‌سازی ظرف چهار سال پس از آن، شبکه‌های ۶G  قادر خواهند بود از سرعت انتقال بی‌سیم سریعتر و سرعت ارتباطات با تأخیر کم و قابلیت اطمینان بالا پشتیبانی کنند. شبکه ۶G جزء کلیدی اینترنت محیطی همه چیز یا Ambient Internet of Everything، فناوری نوظهوری خواهد بود که هدف آن بهبود محیط زندگی و کسب و کار با حساسیت بالاتر، سازگارتر، خودمختارتر و شخصی‌تر شده با نیازهای مصرف کنندگان و تشخیص حضور و ترجیحات انسانی است.

ال‌جی الکترونیکس پیشرو در راه تأمین فناوری‌های اصلی ۶G به واسطه چندین طرح اولیه است. در سال ۲۰۱۹، ال‌جی مرکز تحقیقاتی LG-KAIST 6G را با همکاری موسسه پیشرفته علم و فناوری کره، برجسته‌ترین دانشگاه تحقیقاتی این کشور، تاسیس کرد. در اوایل سال جاری، ال‌جی و KAIST شرکت Keysight Technologies Inc، تولیدکننده جهانی تجهیزات آزمایش و اندازه‌گیری مخابرات بی‌سیم، را به کار گرفتند تا همکاری را به سطح بعدی برسانند. در ماه ژوئن، ال‌جی به عنوان رئیس گروه کاری و اجرایی Next G Alliance انتخاب شد که ابتکار صنعت Alliance  برای راهکارهای صنعت مخابرات (ATIS) و پیشبرد فناوری تلفن همراه در شبکه ۶G برای دهه آینده و فراتر از آن در آمریکای شمالی به شمار می‌رود.

دکتر آی.پی پارک، رئیس و مدیر ارشد اجرایی ال‌جی الکترونیکس، گفت: «موفقیت این آزمایش نشان می‌دهد که ما به کاربرد موفقیت آمیز طیف ارتباطات رادیویی تراهرتز در دوران آینده ۶G نزدیکتر هستیم. مشارکت‌های موفق ما با موسسات و سازمان‌های تحقیقاتی محلی و جهانی برای پیشبرد توسعه قابلیت‌های ۶G بسیار سودآور بوده است.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.